fisk eller ägg?
Jag åker till Thailand i november och blir där till maj:) Jag har hört att dom sällan har bönor eller linser i den thailändska maten så jag funderar på hur jag ska få i mig protein. Dom har ju mycket tofu och sojamjölk men jag vet inte om det räcker.. Men jag har ju som två alternativ..antingen ägg eller fisk..jag äter inte fisk nu, men jag tänker att dom lär ju inte ha så bra djurhållning när det gäller ägg, så då kanske jag måste äta fisk istället, för att få i mig tillräcligt med protein..
Eller vad hade ni gjort?
Du har protein i annat också som tex Nötter, Potatis, Bröd, Baljväxter, Majs, Ris osv.
De hönor som man köper ägg från i svenska livsmedelsbutiker har det inte heller något vidare liv. Inte ens de höns som lägger kravmärkta ägg har det bra, med hönor som hackar ihjäl varandra och liknande… Så jag skulle ha fortsatt äta ägg, eller ta med ersättning om du är orolig. Så får fisken leva =)

Någon typ av proteinpulver kan du ju packa med? Att ta till när du känner att det behövs. Lite torkade sojaprodukter ska du väl kunna få med dig också men i övrigt så tja.. Välj själv skulle jag säga. Ät det du tycker är godast, ska du göra avsteg från din egen kost så ta något du känner att du kan få i dig och kanske få ut något av?

Hannas ide är ju jättebra :)

#4 Jag har mina stunder=)