Dagens mat 9
Här fortsätter vi berätta och inspirera varandra med dagens mat. Som alltid är bilder bonuspoäng=)
Så, vad har du ätit idag?
Pastan var slut så jag bröt sönder äggfria lasagneplattor och kokade, kan tipsa om att rör runt ofta och det tar 12-16 minuter för dem att bli klara 
#1 Fiffigt 
Idag blev det tidseffektiv 5-minuters-middag. Kokade nudlar. Under tiden slängdes en skål med hackad purjolök, fryst (stuvad?) spenat och krossade tomater med basilikasmak in i micron. Lite saltpepparvitlöks-kryddblandning, rör runt och i med nudlarna. Nom nom.
_No way! Yes way!
Ciabatta med stekta champinjoner och färsk basilika.
Inte det godaste jag har ätit men det var snabbt och använde upp grejer jag måste bli av med.
Min vanliga oj-är-det-redan-dags-att-äta-middags-rätt; wokade quornbitar med grönsaksmix. Men innan var jag faktiskt duktig och gjorde en spenatpaj till lunch :D
Rester från igår - wok med kokosmjölk och röd currypasta.
Och hallonkräm.
_No way! Yes way!

Idag lagade jag något så ohäftigt som korvstroganoff.
Jag har varit lite dålig på mat idag, blev bara bakade mazariner. 

Palsternackssoppa
Idag har det bara varit nudlar eftersom vi ska ha lite kalas och det blir mycket godsaker då, stor gräddig vegantårta, mazariner och andra sötsaker. 

Sojafärssås på sojafärs (nähä?) kokosmjölk, sweetchilisås, ananas, cashewnötter, sugarsnaps och minimajs.

Igår gjorde jag rödbetssoppa med fetaos/kesopiroger till.

Just nu håller jag på med ett experiment=) Sojastrimmelsgryta med porter, rotfrukter, champinjoner och massa "viltkryddor". Återstår att se om det blir ätligt=P
Här blir det rotfruktsgryta med sojabitar och ajvar till middag. Funkar lika bra till ris som grovt bröd.

Har gjort en rotfrukts och fetaostpaj. Pajdeg med lite rosmarin i och sen skivade morötter, palsternackor och rödberot. Över alltihopa en kräm på fetaost, philadelphiaost, ägg en skvätt mjölk, finhackad rödlök, färsk oregano och färsk timjan.

Grönsakswook med risnudlar och sojakorv med stuvade makaroner har jag hunnit med senaste dagarna.

Idag blev det rödbetsallad med cottage chese. Sen på kvällen ska det bli morotsgratäng med fetaost.
Vänliga hälsningar Stephan
Vi firade andrajul, då min syster firade julatfon med sambons släkt.
Julbordet bestod av griljerad kålrot, tofuburgare, kålrotsgratäng samt små skivade rostbröd med caviart.
Efterrätten bestod av päronpaj.
_No way! Yes way!
Funderar rödkålssallad och falafel till lunch…soppa och macka till midda'…