Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 4442 ggr
HannaM
0

Dagens mat 9

Här fortsätter vi berätta och inspirera varandra med dagens mat. Som alltid är bilder bonuspoäng=)

Så, vad har du ätit idag?

[TrevorS]
0

Pastan var slut så jag bröt sönder äggfria lasagneplattor och kokade, kan tipsa om att rör runt ofta och det tar 12-16 minuter för dem att bli klara Skrattande

Saga85
0

#1 Fiffigt Glad

Idag blev det tidseffektiv 5-minuters-middag. Kokade nudlar. Under tiden slängdes en skål med hackad purjolök, fryst (stuvad?) spenat och krossade tomater med basilikasmak in i micron. Lite saltpepparvitlöks-kryddblandning, rör runt och i med nudlarna. Nom nom.

Gerbilflicka
0

Ciabatta med stekta champinjoner och färsk basilika.

Inte det godaste jag har ätit men det var snabbt och använde upp grejer jag måste bli av med.

Sunrise
0

Min vanliga oj-är-det-redan-dags-att-äta-middags-rätt; wokade quornbitar med grönsaksmix. Men innan var jag faktiskt duktig och gjorde en spenatpaj till lunch :D

Saga85
0

Rester från igår - wok med kokosmjölk och röd currypasta.

Och hallonkräm.

HannaM
0

Idag lagade jag något så ohäftigt som korvstroganoff.

[TrevorS]
0

Jag har varit lite dålig på mat idag, blev bara bakade mazariner. Skrattande

[TrevorS]
0

Idag har det bara varit nudlar eftersom vi ska ha lite kalas och det blir mycket godsaker då, stor gräddig vegantårta, mazariner och andra sötsaker. Skrattande

[TrevorS]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blev det till frukost grahamsgröt med sirap.

HannaM
0

Sojafärssås på sojafärs (nähä?) kokosmjölk, sweetchilisås, ananas, cashewnötter, sugarsnaps och minimajs.

HannaM
0

Igår gjorde jag rödbetssoppa med fetaos/kesopiroger till.

HannaM
0

Just nu håller jag på med ett experiment=) Sojastrimmelsgryta med porter, rotfrukter, champinjoner och massa "viltkryddor". Återstår att se om det blir ätligt=P

[Kaninlycka]
0

Här blir det rotfruktsgryta med sojabitar och ajvar till middag. Funkar lika bra till ris som grovt bröd.

HannaM
0

Har gjort en rotfrukts och fetaostpaj. Pajdeg med lite rosmarin i och sen skivade morötter, palsternackor och rödberot. Över alltihopa en kräm på fetaost, philadelphiaost, ägg en skvätt mjölk, finhackad rödlök, färsk oregano och färsk timjan.

HannaM
0

Grönsakswook med risnudlar och sojakorv med stuvade makaroner har jag hunnit med senaste dagarna.

storost
0

Idag blev det rödbetsallad med cottage chese. Sen på kvällen ska det bli morotsgratäng med fetaost.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Saga85
0

Vi firade andrajul, då min syster firade julatfon med sambons släkt.

Julbordet bestod av griljerad kålrot, tofuburgare, kålrotsgratäng samt små skivade rostbröd med caviart.

Efterrätten bestod av päronpaj.

[elefanta]
0

Funderar rödkålssallad och falafel till lunch…soppa och macka till midda'…