Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 3785 ggr
[Tobbe-Rutgersson]
0

hej ,, behöver lite tipps

jag håller på att gå över till veg maten . allt mer , planerar att vara helt fri från köttindustrin framöver  men man kan ju inte bara sluta pang bom . men jag ska sluta med kött för djurens skull.

så om nån kan ge mig tipps på resept  hadde det vart mkt roligt att testa.

ingen svårighetsgrad krav , gör det mesta  alla utmaningar skakar man i handen  mvh tobbe

HannaM
0

Hade du tänkt dig att äta halvfabrikat som sojakorvar och liknande eller mest bönor/linser? Så man vet vad för typ av recept du letar efter.

[Tobbe-Rutgersson]
0

kan ju börja med lite vad som hälst , .

HannaM
0

Ehm jaha…=p Inget speciellt du är nyfiken på?

Det finns ju redan en hel del recept härinne om man letar lite.

[Tobbe-Rutgersson]
0

vet inte jag älskar laga mat, så vad som hälst ,  vad brukar du äta , ta vad som du tyckeer är gott, kan man testa , jag testar allt nästan, eller så mkt jag kann

Sarah
0

Kolla under flikarna i den orangea listan, där finns massor av recept. :) lycka till

[Tobbe-Rutgersson]
0

tack

Yeay
0

http://www.vegetariskt.com/visarecept.asp?ReceptID=970

De här bönbiffarna tycker jag är goda :) Hade i lite mjöl i mina också dock.

[Tobbe-Rutgersson]
0

tac får esta dessa snart ,,

Sarah
0

hur går det för dig?

[Tobbe-Rutgersson]
0

så där ,   men jag ska fixa det . äter mer och mer grönt  funderar på att grilla majs och paprika i morgon

HannaM
0

Kom bara ihåg proteiner också=) Vegetariskt är ju inte att leva på grönsaker som många fått för sig.

[Tobbe-Rutgersson]
0

nä har insett det , får läsa mer om det  om hur man klarar sig ,  har fått protein brist så jag äter sp tableter , äter ganska mycket svamp   men jag får ta och läsa om hur jag ska göra  för att klara av det .   önskar att jag kommer fixa det ,

Sarah
0

finns en artikel om protein här inne :)

Aribigga
0

Här är min favorit! Det tog ett par gånger innan jag lärde mig att få burgarna att hålla ihop så det kan vara lite knepigt.

Bönburgare:

1 gul lök finhackad

1 vitlöksklyfta finhackad

1 tsk mald koriander

1 tsk mald spiskummin

115 g vita champinjoner finhackade

425 g konserverade röda kidneybönor

salt, peppar

vetemjöl

hamburgebröd

Fräs löken tills den blivit mjuk, tillsätt vitlök, koriander och spiskummin och fräs ytterligare en minut. Ha i chaminjonerna och fräs tills all vätska är borta.

Mosa bönorna och rör ihop med svampen och löken, krydda med salt och peppar.

Forma röran med hjälp av vetemjöl till fyra stycken burgare och stek dem, servera i hamburgebörd.

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Tobbe-Rutgersson]
0

tack ska testa detta,,

[Tobbe-Rutgersson]
0

lagar just nu denna rätten  luktar gott

lillaisa
0

Jag rekommenderar verkligen quorn; lever i princip på quornfiléerFlört

/Isa