Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettmatprat
Läst 6437 ggr
HannaM
0

Dagens mat 10

Nu hoppas jag det är nummer tio vi är på men jag orkar inte leta runt. Hur som helst, skriv ner vad du ätit till middag, kanske kan någon bli inspirerad? Som alltid är bilder på det goda bonuspoäng.

HannaM
0

Idag har vi ätit äggtofu under svampsås och gratinerat i ugn. Ugnsrotsaker till det. Det var fruktansvärt gott faktiskt.

HannaM
0

Tacos igår. Det var väldigt länge sen och väldigt gott.

HerrDevlin
0

Fryspizza (superlat) … med pesto, tomat och mozarella på. Aldrig smakat förut, men den var helt ok. Lite tunn botten, men fyllningen var god.

HannaM
0

Den exotiska rätten snabbnudlar blir det här. Tänkte dock lyxa till det lite och steka på några champinjoner till.

Jeanette123
0

Jag har ätit en fantastisk god lasagne. I den hade jag: Tomatsås med lök, vitlök och oregano i. Bechamelsås. Spenat och fetaost och överst riven ost.

HannaM
0

Idag funderar jag på om inte våfflor vore väldigt gott så här en vanlig lördag.

Gerbilflicka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Curry med champinjoner, zucchini, paprika och färsk koriander.

HannaM
0

Det blev mer nudlar idag. Och strax väntar årets första semla. Hembakad med hemgjord mandelmassa. Mums.

HerrDevlin
0

Svampcouscous, grönsaksbiffar och lite paprika och morötter till.

HannaM
0
HannaM
0

Friterad tofu, couscous, stekta rivna morötter och tärnad zuchini och citronmajonäs

HannaM
0

Någon wokgryta eller vad det kan kallas. Quornstrimlor, rivna morötter, tärnad zuchini (ser ni temat=P) kokosmjölk, sweetchili och lite jordnötssmör.

Kristall
0

Makaroner och tomatsås med sallad. Riktigt gott faktiskt :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

HannaM
0

Idag blir det sojafärssås med morötter och zuchini i (haha.. igen). Men imorgon kommer pengarna in på kontot så då ska vi köpa lite andra grönsaker tror jag bestämt. Även om morot är otroligt användbart, det är ju trevligt med variation=)

HerrDevlin
0

Efter tre dagar levandes på cup noodles, mackor, flingor och mandariner så har jag äntligen haft tid att göra ordentlig mat!

Potatis- och palsternacksgratäng, bönsallad med tomat, purjo, vitlök och dressing samt vitlöksbröd till. Yum!

Peachtrees
0

Idag åt jag champinjonsoppa :) mums

Kristall
0

Idag blev det något så fantasilöst som soja-makaronilåda, gurka och paprika. Helt ok med lite salt, hehe Oskyldig

HannaM
0

Sojafärssås med mycket rivna morötter, kokosmjölk och jordnötssmör.

HerrDevlin
0

Crepes med svampstuvning, lite för smaklöst tycker jag att det blev dock

HannaM
0

Igår blev det pesto och parmesangratinerad tofu på tomatbädd

HannaM
0

"Jagtrorjaggårochdörvadgottdetvar-svamp…skav?"

lisiberglund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

i dag blev det pasta sallad (utan kykling ofc) och pankakor!

Med all kärlek //Lisi

HannaM
0

Jag sitter och äter quorngryta med kokosmjölk och lite grönsaker, ris till.

[TrevorS]
0

Idag blev det sallad med salladsblad, romanesco (grymt snygg!), ris, majs och hemmagjord mjölkfri ost (gjord på b-jäst, margarin, sojamjölk som mixas ihop)

Sarah
0

Seitanribs med sallad på maskrosblad, groddar och bönor, till det kokta rödbetor och nässelsoppa :)

Kristall
0

Linsbullar och stuvade makaroner med gurka och körsbärstomater till :p

Kristall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ratatouille med ris. Så gott! Första gången jag lagat ratatouille faktiskt, men det blir definitivt en regelbunden maträtt fr.om. nu.

HannaM
0

Ser ut som att det blir sojafärssås med mycket champinjoner, persilja och vitlök.

HannaM
0

Igår åt jag paj med quornbitar, zuchini, soltorrkade tomater och brie.

Sarah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Blir setianchili till lunch och nässelsoppa till mellis på  jobbet :)

storost
0

Idag var lunchen fullkornspasta med mycket grösaker (broccoli, champinjoner och morötter) och lite smör.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

HerrDevlin
0

Gjorde ett märkligt hopkok med kidneybönor, röda linser, champinjonstuvning och stekt zucchini och blandade ihop allt i en röra. Till det kokade jag upp lite snabbnudlar. Var helt okej faktiskt, störst förtjänst till det var nog svampstuvningen.

storost
0

Tills imorgon har jag lagat mat och det blir risgryta.

min egen hemsida.

Sarah
0

Kirskålpaj :) med kidneybönor i.

storost
0

Det blev verkligen risgryta idag.

min egen hemsida.

HannaM
0
storost
0

Hade risgryta igen, men med getost och sallad.

min egen hemsida.

[TrevorS]
0

Seitanfärs med majs till potatismos och alfalfagroddar.

storost
0

Till lunch var det två bullar med bara ost i.

min egen hemsida.

storost
0

I kväll åt jag ricotta-tortelini med gorgonzolasås och sallad.

min egen hemsida.

HannaM
0

#41 På tal om bullar med ost i, när jag var i Prag för massa år sedan så hade dom något som påminde om vaniljmunkar fast utan socker och med någon typ av färskostfyllning. Det var jättegott..

HannaM
0

Pizza med hemgjord pesto istället för tomatsås. Sen var det zuchini, aubergine, champinjoner, körsbärstomater och ost.

storost
0

4 bananer och en macka med ost.

min egen hemsida.

HerrDevlin
0

Gjorde en form av nudelwok (kan nog vara min favoriträtt), med äggnudlar, kokosmjölk, zucchini, cashewnötter, en skvätt tomatpuré och lite sambal oelek. Hade lite hackad spenat i också för att jag behöver tömma frysen tills jag slutar terminen. Och till det åt jag en halv baguette vitlöksbröd med paprika och fetaost!

Till kvällsmat åt jag hemmakokt risgrynsgröt.

storost
0

Jag hade kikärtor med broccoli, morötter och svampar.

min egen hemsida.

storost
0

Hade ingen tid idag - söker lägenhet - 2 ostmackor och 2 morötter

min egen hemsida.

Sarah
0

tentapluggar så jag har dålgit med ork, en ask coctailtomater och ärtor med bearnaisås ;)

storost
0

till lunch blev det kikärtor med broccoli, morötter, champinjoner och getost och till middag blev det ricotta tortellini med keso och chilisås

min egen hemsida.

HannaM
0

Ostmackor igår. Idag funderar jag på att göra något med quorn och champinjoner för det har vi hemma.

Sarah
0

Idag blir det vegansk potatissallad med seitanribs. Gott, förutom at ribsen blev lite hårda då jag glönde dem i ugnen :)

HerrDevlin
0

Flygance Jakob i vegetarisk modell, Hälsans Kök har något som heter Bitar a'la Kyckling. Funkar superbra i det!

[TrevorS]
0

Jag gjorde "Svävande Jacob" (som är veganska varianten av Flytande Jakob). Sedan igår gjorde jag Chili Sin Carne (som är den veganska varianten på Chili Con Carne.) Skrattande

storost
0

Jag hade resten av igårs mat.

Får vi receptet av flygande Jakob vegetarisk modell? Tack Glad

min egen hemsida.

HerrDevlin
0

#54 Svävande var ju lite fyndigt, har aldrig hört det förut :P

#55 Jag brukar inte måtta upp mina ingredienser så noga så det har jag inte så stor koll på, brukar bara höfta lite, men kan rabbla upp vad jag hade för ingredienser i alla fall :)

• Champinjoner, förstekta
  • Bitar a'la kyckling, förstekta
  • Skivade bananer (2 st)
  • Curry (kryddan alltså)
  • Salta jordnötter, går säkert osaltade också

Sås:

• Creme fraiche (största andelen)
  • Felix Chilisås

Varva champinjoner och "kycklingbitarna" i en ugnssäker form. Lägg över bananskivorna och krydda med curry. Blanda ihop såsen och häll i formen så det täcker allt ganska jämnt. Strö över jordnötterna, in i ugn 225 grader i ca 15-20 min. Servera med ris till =) Någon grönsallad brukar också vara gott till.

[TrevorS]
0

Svävande Jacob är rätt gammalt namn på den. Dock tror jag det är mer via prat än skrivet. Inte en vanlig maträtt.

Recept Svävande Jacob

storost
0

Tack för receptet HerrDevlin! Jag brukar för det mesta också höfta, när det gäller matlagning.

Idag blev det haloumi med morötter och två skivor dinkelbröd.

min egen hemsida.

Kristall
0

Sojafärssås och makaroner med riven morot till. Helt okej, hade dock i gräddfil som skulle blivit gammal annars, är godare med grädde.

HerrDevlin
0

#58 Det var så lite så =)

storost
0

2 ägg och 1 morot till lunch och på eftermiddagsfika 1 köpt tunnbördrulle med ost på medeltidsmarknaden och till middag tortellini med ärtor, morötter och keso plus 2skivor dinkelbröd med grogonzolaost på.

min egen hemsida.

HerrDevlin
0

Skåprensning, slutar snart för terminen och skall åka hem till födslotrakterna.

Sojastrimlor, rostade hasselnötter och solroskärnor med bulgur och bearnaisesås. Till det lite paprika och fetaost.

Det enda som inte var gammalt var sojastrimlorna och bulguren (som visserligen går ut snart) =P

Sarah
0

Tentapluggar så jag har fått i mig en påse chips och ett paket coctailtomater sen frukosten ;)

HannaM
0
storost
0

Igår hade jag fullkornspastasallad med morötter och ärtor

min egen hemsida.

storost
0

Idag var det detsamma som igår. {#emotions_dlg.smile}

min egen hemsida.

HerrDevlin
0

Tentamat: Spagettirester från igår, potatissallad och en morot. Allt som går fort att göra!

Sarah
0

Seitanskav med potatismos. Alles vegan

storost
0

Jag var hela dagen på resande fot. Jag hade ostmackor, banan och ägg.

min egen hemsida.

Inlägget är låst för nya kommentarer