Idag är en stor dag :)
Idag började jag på min avhandling på heltid. Efter ett år av slit på doktorandutbildningens förstaårskurser få jag börja min forskning på heltid. Nu får jag betalt för att forska på köttskatter och jobba för en minskad köttkonsumtion :)
Många många grattis! Hoppas att du berättar lite här om detta! 
/Désirée

:) Har berättat lite då och då, men det kommer mer. Ska prata i almedalen i sommar. Är inbjuden som talare av Svensk mat och Miljöinformation. Ska bli jättekul. Kom förbi om ni är där!
Första artikeln i min avhandling handlar om hur miljöskatter kan hjälpa Sverige att uppnå de miljömål som riksdagen satt upp. Enkelt sagt handlar det om att räkna ut kostnaden för den miljöpåverkan köttet har, sen lägga på en skatt och räkna på hur mycket konsumtionen minskar och hur mycket utsläppen sedan minskar.
Jag har jobbat hårt för att komma hit, har varit extremt målinriktad med mina studier och nu är det äntligen dags. Så stolt :)

Grattis Sarah! Ser framemot intressanta information.
Vänliga hälsningar Stephan
Låter jättebra! Publicerar du dina artiklar online någonstans så vi kan få läsa?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu finns det ingen artikel att läsa ännu ;) men det finns en kort på www.dagenskonflikt.se Vad kostar ett kilo kött? heter den
Bra artikel! Håll oss uppdaterade på framtida publiceringar.
Gillar framför allt ditt sätt att undvika att hamna i en vi-mot-dem debatt, som dessa frågor ofta har en förmåga att göra!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack :) man vinner inget på att spela grupper mot varandra. Miljön är ju ett ämne som berör oss alla. Dessutom är jag miljöekonom/ nationalekonom och håller mig till min teoretiska ram i offentliga sammanhang ;)
Grattis Sarah! Har läst din artikel, väldigt bra skriven.
Ps: Jag läste först "kött-katter" och tänkte för en nanosekund att du skulle syssla med någon typ av djurförsök 
_No way! Yes way!
coolt! 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Hehe, får det vara ett stycke köttkatt?
Börjar bli klar med min presentation till Almedalen, så är ni på Gotland är ni välkomna att komma och titta :) Är där tillsammans med Köttfri måndag och Svensk Mat och Miljöinformation.