Hur funkar vegefärs?
Hej! Hade tänkt göra vegefärslimpa men har aldrig använt vegefärs innan. Gör man som vanligt (alltså som när man gör köttlimpa)? Har man ägg i, eller inte? Eftersom vegefärsen är ovo så är det ju redan ägg i. Lök och grejer också?
Tänkte bara om någon gjort egna bullar, pannbiffar, limpa osv innan med hälsans kök vegefärs?
Tack på förhand 
Jag försökte göra biff av färsen en gång, så blandade jag i ett ägg, lök och lite kryddor och formade till en biff som jag sedan stekte.. men det höll ihop väldigt dåligt… Så jag skulle också vilja ha lite tips, känns som om jag missade något. :D
Många väljer att ha i ströbröd+vatten i smeten så håller de ihop sig bätte. Vegolimpa brukar kräva lång tid i ugn för att hålla ihop sig. Finns massvis av recept på nätet, googla! Jag har inga recept i huvudet och just nu inga bra länkar… Men google är ju vår kära vän :)
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Du kan köpa den där frysta färsen (som är som en deg typ "Hälsans kök vegefärs") som man använder och gör köttbullar av och sedan vanlig sojafärs (som är i bitar typ "Hälsans Vegetarisk färs"), tina och rör ihop dem med kryddor så blir det precis som färslimpa.
Eller den här som inte är sojafärs i och äggfri:
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi körde på vanligt recept fast med vegefärsen, (typ lök, ströbröd, ägg och kryddor, kan ha vart nåt mer också) och det blev superbra! Jättegott och skönt med lite variation också :) rekommenderar!