Vegetarian
Hej! :)
Såg för någon dag sedan ett Oprah avsnitt då det handlade om vegetarianer och hur det går till när kossor slaktas. Jag blev väldigt berörd utav hur slaktningen går till och funderar skarpt på att bli vegetarian.
Jag vill inte bli vegan utan såsom ägg å mjölk å sånt tänker jag fortsätta med och fisk/kyckling vet jag inte riktigt, beror nog på varifrån dom kommer men annars kött inte.
Mina föräldrar är inte vegetarianer men dom stöttar mig ifall det är det här jag vill.
Jag vill det här men sen har jag alltid varit kräsen gällande grönsaker å sånt och jag älskar kött men jag vill ge det ett försök då jag kanske klarar det och vill klara det! :)
Så mina frågor är att om man nu blir vegetarian, vad behöver man för tillskott? :)

Inga tillskott, spec inte om du äter varierat och en del mejeriprodukter.
Verkligen inga alls?
För min mamma sa att när hon var yngre ville hon åsså bli vegetarian men sen när hon läste om alla protein tillskott m.m man behövde så blev hon inte de :S

Nej, protein är det minsta du behöver oroa dig över ;) som vegan kan det vara bra att ha koll på b12, järn och zink som exempel. Men som vegetarian med en kost som innehåller baljväxter av olika slag finns det inte mycket att oroa sig för.