Vad är i livsmedel?
En kompis har delat sig av med en länk som har jätte intressanta informatino om "vad är i våra livsmedel".
Vänliga hälsningar Stephan

Ja, det är det värkligen. Eller när man tänker bara att i nästan alla färdig mat finns socker i. Och för att socker inter står på första platsen, använder de olika sorters socker.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Detta är jätteviktigt tycker jag och jag önskar att folk hade varit lite mer intresserade av vad som finns i maten. Då hade kanske vår mat varit lite mer hälsosam att äta.
Jag har ett häfte som heter "Handbok för den kräsne konsumenten. Tips och råd hur du undviker problem orsakade av kemikaliematen" . Den är skriven av Tommy Svensson och handlar om samma sak som artikeln fast på svenska. Den har några år på nacken så den kanske är svår att få tag på men det måste finnas nyare häften och artiklar på nätet annars.
Det där med socker är helt otroligt. Försöker undvika socker men det är inte lätt samma gäller för salt. Det finns i allt!

Det är intressant med handboken. Ska kolla om jag kan hitta den i en andrahandsaffär eller antikvariat. Tack för tipset sighni
.
Ja, det med socker och salt är värkligen otroligt.
Jag har en kompis som är livsmedelingeniör och han har berättat, att de måste ha olika tillsatser i färdigmat, annars går det inte att få genom deras produktionsrör.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Jag förstår att det "måste" finnas diverse tillsatser i maten för att den ska ha lång hållbarhet osv. Tråkigt bara att folk inte har tid att laga sin mat numera. Då skulle vi slippa mycket kemikalier som vi får i oss. Dock inte allt.

Absolut, men jag tror för en stor del är det bara att de inte tar sig tiden, istället sitter de tex. fram för TVn eller så.
#1. Migrän av aspartam? Det är något jag är överlycklig att det finns eftersom jag får migrän av socker men klarar aspartam super.