Quorn?
Måste bara fråga… Jag är rättså nybliven vegeterian (om man kan kalla mig för det, äter fisk) och jag läste någonstans att Quorn inte är helt "köttfritt?" jag förstår inte riktigt det… Stämmer kanske inte, men antar att ni har lite bättre koll här än vad jag har :)
Så frågan är då; Är Quorn helt vegetariskt? Alltså gjort på annat än kött?
Är nämligen rättså viktigt för mig då jag mår väldigt dåligt av att äta just ko- och griskött. På lite olika grunder visserligen, men mest för att jag ser kon eller grisen framför mig slaktas eller liknande, mår så dåligt av att se det varenda gång vi har kött… Jag kan bara inte äta det. Så har valt att låta bli.
Om nu det här stämmer att Quorn inte är helt vegeteraiskt, så undrar jag vad som är det? :)
Har absolut ingen aning om jag satte det i rätt grupp nu!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Quorn är en produkt av svampprotein som innehåller ägg, detta gör att det inte är helt vegetariskt, men det är lämpligt för en ovo-laktovegetarisk kost. Det innehåller definitivt inget kött från gris eller ko.
#2 Åh, tack! Det var alltså så de menade där jag läste det. 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~