delvis vegetarian
Hej, jag heter Sofia och bor i norrbotten med min familj och våra djur. Jag äter både kött och vegetariskt. Jag började för nåt år sen att utesluta endel sorts kött och vill utesluta mer men det finns inte så mycket vegetariskt jag tycker om. Så jag hoppas jag hittar några tips och recept här som jag gillar.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Välkommen 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Välkommen!
Kanske om du ger några exempel på vad du tycker om så kanske vi kan tipsa dig om recept baserade på det. Tänkte om det är mycket du inte tycker om, kan det ju vara enklare att börja med det du tycker om.
Själv tål jag inte till exempel chili (som ofta förekommer i vegetariska recept), tycker inte om kikärter (som ofta förekommer i vegetariska recept/mat) och har en kluven inställning till aubergne/squash (också vanligt förekommande) men jag äter bra, god och varierat vegetariskt mat ändå.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Tack.
Av det jag provat som är "färdiglagat" så gillar jag bara sojakorv och quornfärs(inte fileer eller något annat). För nåt år sen provade jag göra kikärtsbiffar och dom var goda, har tyvärr inte blivit så att jag gjort det igen. Jag gillar även kidneybönor. Jag gillar inte aubergine.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Välkommen!! Surfa runt lite bland recepten och tveka inte att fråga om det 'är ngt du är nyfiken på :)