Vegetarisk mat
Jag är inte vegetarian, men ska däremot försöka äta vegetariskt nu ett tag framöver. För att man blir så less på kött och det är dessutom nyttigt.
Någon som har några goda recept. Helst inte för avancerat. :)
Och skicka gärna bilder. Tack =)
Oj, det är stort. 
Gillar du det mesta i matväg, något som absolut inte går ner?
Surfa runt lite bland trådarna här, finns många receptkategorier med massa goda recept!
Jag älskar linser, och Indiskt. Lök, vitlök, linser krossade tomater, vatten och grönsaksbjuljong. Chili, koriander, spiskummin, paprikapulver, och kardemumma. Låt koka ihop till linserna är klara. Tärna ev i potatis och blomkål som får koka med.
Här är ett recept på Linscurry från min blogg Kolla även in Gulanschen på samma sida.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
På www.hilbertshotell.net finns en del måltidsförslag och recept både för vegetarianer och för veganer.
#1 Jag tycker inte om nötter och tomater (men tomaten går ner iaf)
Har aldrig provat det, linser alltså. Jag tror jag ska prova på det ;)
# 2 Tack ;)
Gillar du inte tomater så kan du alltid byta tomatkrosset mot lite mer grönsaksbuljong och vatten, och reda av med grädde på slutet. Jag brukar vilja äta mina linser med ris till, även om jag lätter potatis i grytan. Det blir jättegott, men är inte nödvändigt.
Du ser hur mycket vatten som kan behövas, Linserna kräver minst dubbla mängden vätska. 1dl linser 2dl vatten. Ja du vet.. Och ser du att det blir torrt under tiden du kokar tillsätter du mer vätska.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Finns ju massor av recept här :) kolla i den illorangea menyn. Där är allt uppdelat efter typ och tid.