Vegetarisk kokbok
Jag har gjort en vegetarisk kokbok innehållande 20 recept till mitt projektarbete. Innehållet är klart, och jag jobbar med att trycka ut den (jag ska höra med kommunens tryckeri om de kan trycka ut billigt) Jag hade först tänkt att bara trycka ut 3 exemplar, ett till mig själv, en till skolan och en till min svärmor. Men nu har jag funderat och om jag kan få tag på ett billigt tryck på varje bok, kan jag tänka mig dela med mig av recepten mot kostanden av trycket samt frakten om någon är intresserad. 
Tror jag kan vara uppskattat. 
Ser gott ut!
Jag tar gärna ett exemplar… 
Vill ni veta vad det är för recept i boken? Innan ni bestämmer er, så ni vet vad ni får 
Jag skulle gärna vilja läsa innehållsförteckningen (alltså veta vilka recept den innehåler, inte själva recepten utan maträtten så att säga för att se om det låter gott eller recept man redan har en bunt eller recept man letat efter/saknat.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Jag har två recept som är tagna från vegerian.se eftersom att jag tycker dom är riktigt bra grundrecept - julskinka och "köttbullar"/quornbullar. (och nej jag har inte frågat om tillstånd om jag får använda recepten men de är ute offentligt och jag hade ändå inte tänkt sälja boken, och det står även källa, så ingen debatt om det).
Restrerande recept är min familj "hemmarecept" - många/vissa har man hört talas om, typiska recept som många gör - men inget recept är den andra lik, dessa är iaf. vad bl.a. mina föräldrar brukar göra så dom är "typiskt oss" med olika kryddor/smaker.
1. Falafel
2. Mandelbiffar
3. Linsbiffar
4. Canelones
5. En variant av grönsakswok
6. Paella
7. Enkel varm sallad
8. Mallorcisk gryta/soppa
9. Orientalisk gryta
10. Linssoppa
11. Tacosoppa
12. Gratinerade fyllda aubergines
13. Dhal curry soppa
14. Couscousgratäng
15. Pastagratäng
16. Tomat & lökpaj
17. Kroppkakor
18. Nudelsoppa
- Vissa recept är väldigt väldigt enkla men den är boken ska bl.a. visa de som är mindre erfarna, som är nyfiken på vegetariskt
ex. som den varma salladen.
Den låter intressant, speciellt att det är egna varianter och inte grundvarianterna.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

Vad roligt!