Så ledsen o besviken! :(
Gick in och tog mat som vanligt idag i skolan.
Åt av denna "stroganoff" som det stod var vegetarisk. Hann bara äta lite "som tur va".
Men sen hör jag några andra prata med en mattant, en tjej frågade mattanten om det var vegetariskt. Mattanten gick då ut i köket och hämtade korvpaketet, och det var kycklingkorv!!
Jag slängde maten och sprang ut på toan, o ja ni kan ju gissa vad jag försökte göra, ni fattar. ….
Blir så ledsen!! ÅÅH! Ska man behöva göra en analys/inspektera maten innan man äter den? Ska det vara nödvändigt!? Vet dem inte att kyckling är ett djur?! Varför skrev dem ens VEG. på det?!
Asså, maten har blivit såå dålig sen den nya kocken kom också, den andra var jättebra och lagade jättebra "lyxig" mat! Nu är den smaklös och dålig, men det gör ju inget för mig längre då jag ALDRIG kommer att äta i matsalen igen!
Och detta känns extra jobbigt för mig, då jag också har/ haft det jobbigt med maten (ätstörningar).
Så ledsen o besviken på det. :(
Har ni varit med om liknande?
Vad tråkigt för dig! 
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Liknande har jag varit med om. "Roliga" skämtare som bjuder på mat och halvvägs genom måltiden säger att det är kött, och sen skrattar ihjäl sig. Sen visar de upp en vegetarisk förpackning, men skadan är redan skedd, jag mår dåligt och har förlorat förtroendet för den personen. Eller bjuder hem på mat, och så säger "Ja, du sa ju att du är vegetarian så du får fisk". Jobbigare för dig, iofs, eftersom du ju är hänvisad till skolmaten och kockens kunskaper. Jag kan ju enkelt medföra egen mat när jag är bortbjuden, men du kan ju inte gärna släpa med mat varje dag till skolan. Har du pratat med rektorn om saken?
#2 Nämen fyyy!! Hur kan man göra så?Att människor ens kan göra så hära?!
Det är som att lägga vetemjöl i en glutenallergikers mat, eller vanlig mjölk i en laktosallergikers mat! :(
Jag har pratat med dem som är med i "matrådet" så dem tar det vidare till rektor o så.. och så har dem pratat med en mattant.
men jag kommer ändå aldrig vilja ta av den vegetariska igen. vågar inte det :/
hade ont i magen o mådde illa typ hela den dagen :/
#3: Ja, folk tror att de är så roliga när de i själva verket bara gör folk ledsna. Sånt är aldrig roligt.
Hur ska du lösa din matsituation nu då? Du måste ju äta i skolan om du ska orka studera. Finns det ingen bra mattant med förståelse för din situation, som kan hjälpa till?
#4 Nä verkligen inte! :(
Äter grönsaker! Det har jag klarat på många gånger (y)
Äter ngn extra frukt eller ngt, det får gå bra! (y)
Studera klarar jag bra ändå
Mackor då, finns det också? Åtminstone knäckebröd borde det finnas. Men det är väldigt trist att det ska behöva bli så här, på grund av en okunnig och ointresserad personal 
det finns knäckebröd, så jag tar antagligen det istället ^^
ja elle hur… att det ens kan bli såhära.alla vegetarianerna i skolan blir ju drabbade av detta..
Precis … men ta det du kan av maten (potatis eller pasta eller ris eller vad det nu är) och knäckebröd och sallad om det finns. Du kan ju se till att äta lite extra frukost innan du går hemifrån, och sen lite extra mellanmål när du kommer hem. Jag hoppas det går bra för dig med allt, maten och skolan och allt annat 
äter alltid en bra frukost som tur är :) (y) så jag tror det blir bra :P
aww, tack så mkt! :) glad jag blir!
du får med ha det så bra! :)
Fy vad hemskt! Förstår inte riktigt hur vissa tänker. Dom måste ju ha tänkt att dom skulle göra demi-vegetarisk mat. Men då borde det ju ha stått någonting(har för mig att vegeteriska maten i skolan ska vara lakto-ovo-vegetarisk). En av anledningerna till att jag inte litar på att någon annan än jag(eller någon annan som är vegetarian) när det kommer till matlagning.
För mig fungerade det tack och lov alltid med skolmaten, men när jag var på restaurang en gång höll det på att gå illa.. Jag beställde in en vegetarisk pasta, men när maten tillslut kom så var det inget annat än spaghetti bolognese som jag fick. Optimistisk som jag är tänkte jag att det kanske var quornfärs och var precis på vippen att smaka, men så bestämde jag mig för att dubbelkolla med servitrisen och tur var det. För quornfärs var det inte. XD Jag vet inte varför det blev så, om någon hörde fel eller vad det var. Men det är nog en bra idé att alltid fråga om man är osäker. Men när det står VEG på en rätt i skolmatsalen tycker man att man borde kunna lita på att det verkligen är vegetariskt.. Din upplevelse måste ha varit hemsk! 
Jag köpte en "vegetarisk" burgare en gång, och halvvägs igenom blev jag väldigt misstänksam.. Mycket riktigt var det en kycklingburgare jag fått, jag som inte hade ätit kyckling på säkert 10 år då fattade ju inte vad det var först. "Köttet" var ju så klart också processat till oigenkännlighet. Suck.
Går det inte att ha med sig matlåda och få den uppvärmd i köket eller något annanstans i skolan, alternativt ha med matiga mackor eller kall sallad? Jag menar det är väl bättre än att sitta och knapra knäckebröd i protest.
Det är väldigt längesedan jag gick i skolan så jag vet inte hur det funkar. Men på större arbetsplatser och högskolor och universitet där det finns mycket folk fungerar det ju med mikrougnar.
Äter grönsaker just nu i skolan (Y) eller så äter jag av det vegetariska om jag e helt bombsäker på att det e köttfritt, typ om det är quornfiléer elr liknande ^^
Det är ju sjukt att sånt över huvud taget kan få hända! Det hela känns bara respektlöst av personalen som inte bryr sig tillräckligt för att gör riktig vegetarisk mat. Sen när är kycklingkorv vegetariskt?
Jag har fått så korkade kommentarer när jag talat om för folk att jag är vegetarian, folk brukar komma med kommentarer som: "Men du ätter väl fisk och kyckling?", när jag väl talat om att jag inte gör det har jag faktiskt fått kommentaren: "Jamen erkänn att det är ju mer synd om ett djur än en fisk…" eller för den delen: "Jamen räkor är ju så små djur, så då kan det ju inte gör något…"
Tack och lov har jag aldrig råkat ut för något liknande det du beskriver och jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver göra det heller.
Jag tycker helt klart att det borde tas upp med rektorn (har du fått något svar från matrådet eller rektorn, kommer någonting att göras?), i annat fall skulle jag nog vara så sniken att jag gick till tidningarna för att sprida ut hur illa de sköter sig i skolköket. Det är viktigt att folk får veta hur det ligger till och att de inte tror att de kan komma undan med sådan nochalans.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus