Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 9680 ggr
81an
14

hittat ost utan löpe :D

så himla lycklig just nu, för NU har jag äntligen hittat en ost som är helt utan Löpe, nämligen eldorados edamer :D så nu ska jag äntligen få äta mina efterlängtade varma mackor ikväll, som jag har längtat :D   så svårt hitta ostar som INTE innehåller Löpe, men nu har jag äntligen hittat en jag tänker fortsätta köpa ;)

<3 kärlek <3

[Alenzi]
0

Finns väl en västanost utan Löpe också, tycker jag mig minnas.. Eller det fanns i alla fall, för en sådär fem år sedan.

81an
0

västan finns men den är dock dyr :/ eldorado e helt ok o dessutom billig ;)

<3 kärlek <3

[Moa-]
0

Ja, grattis får jag väl säga! =)

Dock vidhåller jag att så länge man får handla själv så är detta ej längre ett problem, det finns ett gott utbud av ostar utan Löpe (givetvis önskas ytterligare fler), men jag kan äta min feta ost, ädelost, mild hårdost, smakrika hårdostar och alla andra önskvärda varianter… =)

Det jag fortfarande saknar är en parmesanost utan animaliskt Löpe, något jag ännu aldrig hittat… (Skall finnas några veganska alternativ, dock aldrig varit i de specialbutikerna (Sthlm, Gbg och Malmö).)

redness
1

Några utan:

Västan 10 % från Milko

Eldorado som du skrev, dom har även Gouda

Falbygdens ost: Tomme de chevre, Emmentaler svart finsk, Emmentaler finsk filé

Sen har ett märke olika skivade ostar utan Löpe, jag har för mig märket heter något med Friendship. Finns tex hushållsost och Gouda.

Finns även en annan skivad ost utan Löpe. Så kolla färdigskivade.

Finns även en del färdigriven ost utan Löpe, tex Coop har vissa sorter. Arlas färdigrivna mozarella m.m.

[TrevorS]
0

Det finns redan massor av inlägg om ost utan Löpe, är är flera samlade:

http://vegetariskt.ifokus.se/discussions/4f0be00d88f4726228011f89-ost-pa-macka