Äta fisk och kyckling
Finns det något namn för de som äter fisk och kyckling men inget rött kött? Trodde det kallades för demi-vegetarian, och åt man inget landlevade var man Pescetarian…men det verkar inte stämma eller?

För mig är man vanlig blandkostare :)
ok för dig då, men har det något namn annars? =)
Enligt Wikipedia kan du kalla dig för demivegetaian eller pollotarian med det kostupplägget.
Själv håller jag med Sarah du är blandkostare med vissa preferenser kring mat, jag ser inte skillnaden mot att du endast skulle äta griskött eller avstå endast hästkött till exempel…
Instämmer med #1 och 3 (vet att det inte var svaret på din fråga men ja…).
#3 #4 Jag äter bara fisk, skulle också kalla de som äter kyckling för blandkostare men hade för mig att det fanns ett annat namn också.
Om du äter fisk så kallas det för pescetarian 
/Désirée
Rönisch; som det står ovan så skall demi-vegetarian och pollotarian vara benämningen på de som äter fisk och kyckling… Varför vill du ha ett namn på det om du inte äter så?
#6 Jag vet att det heter pescetarian 
#7 Vad har det med min kost att göra? För att jag är nyfiken, varför skulle jag inte kunna undra det?
Nej, självfallet har du rätt att undra, men blev fundersam på varför om det inte var aktuellt i ditt exakta fall?
Enklaste sättet att förklara den typen av kost för en servitör på en restaurang eller liknande är nog att säga att "jag drar av hälsoskäl ned på mängden rött kött som jag äter"…
måste fråga var gränsen går för en vegeterian för er ?Kommer nog skapa lite känslor men för mig var det en intelligense fråga var jag drog min gräns där jag tyckte det var skillnad på gris fågel och fisk.
var blandkostare eller demi vegeterian när jag var yngre.Åt fisk och skaldjur då.
Livet i varje Andetag
#10 En vegetarian för mig är någon som inte äter kött från djur, spelar ingen roll om det är ko, gris, fisk eller fågel! =)
Pollo är latin för fågel och pesce latin för fisk.
Vet man det blir det lättare att skilja de åt. ^^
Demi är halv på (bl.a.) franska och semi halv på (bl.a.) engelska.
Tydligen finns benämingen stockholmsvegetarian, på svar på frågan som ställdes i rubriken. Hörde uttrycket Halv åtta för några veckor sedan. Jag tror definitionen var samma som frågeställaren undrade över, men jag kan ha kommit ihåg fel.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.