Vegetarisk färdigmat?
Läste i någon tidning att det kommit ny vegetarisk färdigmat, har för mig det var korv och stroganoff blandannart.
Någon som har koll på var det är för märke det kommer ifrån? :)
Minns inte vilken tidning det var jag läste i tyvärr.
Hälsans kök har soja Chorizo och soja Wienerkorv numera (+ vanlig sojakorv, Middagskorv (typ Falukorv) och Cocktailkorv)… Vet inte om det var något av det som du tänkte på?
#1 Nej, alltså det var typ klart om jag fattade de rätt, korv och stroganoff grejset, med korv, såsen, lök eller vad man har i.
Så man värmde de i micron eller på spisen och bara gjorde ris till.
Såg precis ut som vanliga färdigrätter som många har med sig till jobbet eller så, i fyrkantig låda.
Quorn Stroganoffsås är det du letar efter då.
Dock tror jag att det är godare, billigare och nästan enklare att göra själv, men man skall ju aldrig avfärda saker innan man testat… =P
http://www.quorn.se/products/Quorn_Stroganoffs%C3%A5s.aspx
Den var det nog jag såg.. Då verkar den ju dock inte ny, som tidningen skrev. :P
#3 Ja, precis den! ^^ (Hände nå med sidan så gick inte att skicka först, så du hann före ;P)
Jo, haha, antaligen ^^ Dock får jag aldrig någon god smak och sådär. Så tänkte att dom kanske visste hur man gjorde det :P

Vad kul att det kommer fler alternativ till färdigrätter för vegetarianer också!! =)
Tog en titt på Lidl's sortiment och hittade massor av saker som vårrullar, pajer, pizzor som var helt vegetariska.
Kan tänka mig osten är en liten bov i dramat när det finns det i.
Absolut, dock känns det lite märkligt när ett stort företag så konsekvent tillämpar en märkning som de ej kan ange vad den står för…
Men Lidl är en bra affär för oss ovo-lakto-vegetarianer, utan tvekan! =)