Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettoff-topic
Läst 3193 ggr
Fridaosx
2

gå om gymnasiet?

Hejsan!

Jag har läst samhällsprogrammet och har tagit examen nu efter 3 år. Men jag har insett att det inte var riktigt rätt utbildning för mig.

Jag vill arbeta med djur, och som det är nu kan jag inte komma in på SLUs djurskötarutbildning. Min fråga är nu: är det någon som vet om man kan gå om gymnasiet? funderar på att läsa djurvårdutbildning - detta är på gymnasienivå. kan man gå gymnasiet 2 gånger? Då skulle jag förståss inte läsa om det jag redan läst (kärnämnen osv), men fungerar detta över huvud datget?
(Har kollat på följande utblidning : http://onnestadsgymnasiet.se/?p=30592&m=4157 )

Någon som vet hur det ligger till eller har vet något annat bra sätt att komma in på djurvårds-vägen?

You haven't lived until you've found something worth dying for

[westerlind]
3

Har du fått ett slutbetyg kan du mest troligen inte gå om gymnasiet, men du kan läsa upp/läsa om de betyg/kurser du behöver på Komvux.

[Wera]
0

Precis som #1.

Fridaosx
0

mm, jag har hört att det är så.. Tyvärr kostar det ju numera att läsa upp kurser om man har minst Godkänt i dem. Mycket tråkigt tycker jag

You haven't lived until you've found something worth dying for

poetica
2

Jag läser på djursjukskötarlinjen nu, och det du kan göra är ju högskoleprovet? Tror att det var 1,6-1,7 när jag kom in. Eller så läser du upp alla ämnen som du har lägre beytg, lite jobbigt kanske men det går. Lycka till!