Tips på qournfärs? :S
Hej :)
Det är så att jag är läskigt dålig på att laga mat, och varje gång jag försöker ge mig på att göra quornfärsen så smakar det hemskt
Så nu undrar jag om det är någon här som har något bra tips på hur man på ett lätt och snabbt sätt kan göra nått riktigt gott med quornfärs? 
Stek med lite fint strimlad vitkål, krydda med salt, vitpeppar och vitlökskrydda, om du vill blanda i en skvätt grädde. Servera med lämpligt bröd. Mycket enkelt och gott!
Gör en snabbvariant av tacogratäng, blanda i tacokrydda, philadelphiaost, cream fraiché, oliver och paprika, servera med bröd eller nachos…
Använd precis på samma sätt som köttfärs, krydda förslagsvis med grillkrydda. Det finns massor!
Gör färssås! Precis som med köttfärs fast byt ut köttfärs mot quornfärs.
Hacka och fräs en gul lök och ha sedan i färsen, krydda med salt och peppar. Ha i krossade tomater, kryddor, tomatpuré och andra saker du vill ha i (jag brukar ha i majs och champinioner.) Servera med spegetti.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Jag brukar försteka den med mycket smör/olja tills den fått lite färg. Jag brukar ofta steka den med lite morot, paprika, kål, svamp och vad som finns hemma. Sedan brukar jag hälla på lite svampsoja, både för att få fin färg och smak.
Sedan på med vitlök, salt, peppar, lite paprika pulver eller vad som önskas. På med krossade tomater, låt stå på spisen en stund tills alla kryddor fått gotta till sig. Klar!
Du kan ju även testa att försöka med sojafärs istället för qourn, det kanske det är där skon klämmer?:)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Där finns mitt färsrecept. :)
Det är bara att byta ut sojan mot quorn om man vill.