Föräldrar.

Det har vi vängtat på sen du var 8…
Nästan hela min släkt på mammas sida är veg.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Mamma sade att det var ok om jag åt bönor och linser. Men jag blev vegetarian och äter inte det än idag…
Haha, något av det värsta jag vet.
Inte så mycket, dom blev inte direkt förvånade.
Mamma ba "Okej."
De sa: "Men du gillar ju inte grönsaker!" Vilket var sant, men jag har lärt mig! :)
loool jag var 9 år först när jag började stå emot kött, är 26 år nu.. de förbjöd mig först att bli vego då jag åkte in på sjukan pga protein- och järnbrist men det var för att min kunskap var nere på noll när jag var så pass liten..
När jag slutade äta fisk (för 2 år sen) tog det hus i helvete, och min mamma hoppas än idag att jag ska börja äta det igen. Men så är det när man är den enda veggisen i familjen/vänkretsen. ensam ÄR stark 

Vad bra då kan du tillverka egen ost själv då, utan Löpe. Citron, lime, vinäger m.m. fungerar det med isf Löpe.
Köp ohomogeniserad bara och imponera lite på päronen 
T.ex http://skanemejerier.se/sv/Vara-produkter/Produktkatalog/Mjolk/Asens-Lantmjolk-Gammaldags/
Medarbeterare på Kost
chilisalsa; eller så köper jag den utan animaliskt löpe…
Jag anser att det är positivt att fler och fler efterfrågar detta och på så sätt påverkar mejerierna att så långt som möjligt minska nyttjandet av traditionellt Löpe. Denna utveckling har gått mycket fort senaste åren och idag finns ett brett ostsortiment utan animaliskt Löpe, dock mycket ost tillverkad utomlands då flera länder har förbjudit nyttjandet av animaliskt Löpe vid ostystning.
Sedan bor jag inte hemma längre, så nu är det när jag är hemma vissa helger så brukar jag köpa med en ost själv om det behövs eller så har de enkla riktlinjer, Ica Basic som har mozzarellaost både i "vanlig" och riven form till exempel. =P