Eldorados Woksås?
Köpte lite snabbt Eldorados Woksås utan att riktigt läsa innehållet (jag menar jag förväntade mig inget skumt). E-nummerna/E-numren (kommer helt serilst inte på hur man böjer ordet) som står E211, E202, och E621 är ju alla veganska men det står att det är "Ostronarom".
Och vad jag har förstått är de svårt att ta reda på om det är "äkta vara" eller bara kryddor? Jag har tänkt maila företaget, men tänkte kolla om ni vet om jag ska ge bort den med en gång eller inte.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Jag äter inget som heter XX-arom om jag ej äter XX. Inte heller XX-buljong, extrakt eller liknande.
Svar på frågan: Jag vet ej.
Det är ju just det. Får man lämna tillbaka en tror du= Den är oöppnad och jag har kvittot.
Greetings.
Legacy Mwari.
Oöppnad med kvitto tror jag inte det är några problem att byta.
Får se om jag orkar gå tillbaka, det gäller bara 16 kr, kanske ger bort den istället.
Greetings.
Legacy Mwari.
Ja, eller ta med den nästa gång du handlar? Det är ju ingen färskvara som försämras på några dagar… =)
Det är faktiskt sant. Tycker mest det är lite pinsamt :P
Greetings.
Legacy Mwari.
#6 Men det känns ack så skönt att ha fått lämn
a tillbaka något man ändå inte får användning för
#7 Jo det är sant. Men fick mail häromdagen och de sa att ostronaromen ska vara vgetabiliskt. Kan man lita på det?
Greetings.
Legacy Mwari.
#8 Beror på vegetabiliskt kan ju innebära att det är för vegetarianer som äter fisk? Vet att det på en festival serverades VEGANSK mat som innehöll fisksås!! Blev ramaskrik men tillverkarna tyckte vaddåra fisk är inte djur ._.
Aquelegia; vegetabilisk = från växtriket.
#10 Jag vet men rågan är vad anser företagen vara vegetabiliskt? Efter den händelsen med fisksåsen i vegansk mat tar jag allt företag säger med en nypa salt.
Aqueligia; säger ett företag att en produkt på en rak fråga är vegetabilisk så är den det. Hade frågan varit om den varit vegetarisk hade en viss tolkningsmöjlighet, men vegetabilisk innehåller inga som helst tolkningsmöjligheter.
Jag frågade igen! Om det var HELT vegetariskt och de ska återkomma, de skulle fråga någn speciell.
Greetings.
Legacy Mwari.