Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettrecept-varmrätter
Läst 5472 ggr
KastKatt
0

Vegetarisk Janson?

Vi funderar på att göra en Jansons frestelse till nyår, men vad ska man ha i istället för ansjovis?

Jag har aldrig ätit Jansons, men min mamma säger att ansjovisen ger den en viss typ av "sälta".

Någon som har förslag?

GOD JUL ALLESAMMANS.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

[TrevorS]
0

Aubergine eller inlaggd sparris går toppen. Aubergine kan man lägga i uppkokt vatten i någon minut tills den blir lite sladdrig. Finns några recept här har jag för mig?

KastKatt
0

Jaså? Ska kolla detta :)

Greetings.

Legacy Mwari.

noir
0

min favorit version är att man gör precis som vanlig janson, men lika stora potatisbitar/stavar gör man också morotsbitar och har i ochså tar bort fisken!
Sen brurkar jag salta lite extra och själv älskar jag svartpeppar så det slänger jag i lite också… morotsjanson med andra ord <3

Sarah
0

jag åt en med kapris i häromdagen, salt och gott :)

KastKatt
0

#3 Morötter, den va riktigt smart. Kan ju göra typ en potatisgratäng fast med massa annat i också. Smart (Y)

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

#4 Åh kapris! Den var jättesmart, och lät jättegott. Det måste jag testa någon dag, dock gillar inte min mor kapris, så får bli någon annan dag.

Greetings.

Legacy Mwari.

Creation
0

Kanske lite sent svar ;) Men vi brukar ha saltgurka i.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

KastKatt
0

Nej det är till nyår. :) Detta ska jag ta upp med mor min :P

Greetings.

Legacy Mwari.

kelfwing
0

Hur man ska göra sin janssons är väl alltid aktuellt i juletide,r så därför puffar jag upp denna tråd också.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

KastKatt
0

Gör det.

Tror saltgurka och kapris fungerar lika bra för övrigt. :)

Greetings.

Legacy Mwari.

Intehärutandär
1

Jag äter alltid potatisgratäng istället. Men om jag vill göra en vegetarisk frestelse, så tar jag helt enkelt potatis, gul lök, morot, palsternacka och skär i stavar. Pressar i vitlök, grädde, vitpeppar, salt och persilja.

kelfwing
0

Vilka bra tips på hur man gör den bästa Janssons!

Vill du göra en annorlunda vegetarisk Jansson  kan du gör en  Jansson på kanelen. Receptet hittar du här: http://www.vanersborgsbostader.se/download/18.3d2f2398117b019e96a80009081/Dorrposten4_07.pdf

Recept på fler julrätter hittar du på vår julartikel här:http://vegetariskt.ifokus.se/articles/50cc7410d4ebea5b21006d17-nu-ar-det-jul-igenhistoria-och-vegetariska-recept?discussions-1

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.