Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettrecept-övriga
Läst 4787 ggr
kelfwing
1

Trettondagsafton meny

Nu har vi både firat jul och nyår, och nästa festhelg för de som firar den alls är trettondagshelgen.

Följande åt jag förra trettondagsafton. Detta år blir det tyvärr ingen festmat då jag kommer åka bil hela den dagen.

Trettondag jul middag

Förrätt

Linssopppa  - http://www.radarzine.com trettondag jul

_

Huvudrätt

Viltgryta  (fast med svamp istället för sojakött) serverat med hasselbackspotatis och sockerärtsallad

-  wwww. tasteline, com www.recepten.nu,  den stora vegetariska kokboken  (orange) sid 180)

_

Dessert

Mäktig chokladpudding med inbyggd sås -  Den stora vegetariska kokboken

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

[TrevorS]
0

Kul med lite recept.

kelfwing
0

Puffar upp den, om de någon som tycker om att planera festlig mat efter jul, redan innnan jul.

Firar du trettondag jul på något speciellt sätt (t. ex med god mat eller något annat ) eller firar du inte alls?

Sarah
0

jag firar trettondagsafton :) min födelsedag.

kelfwing
0

Följer ditt födelsedagsfirande något mönster, eller variear du dig år från år, Sarah?

Sarah
0

Framförallt brukar den innehålla öl med vänner :) men annars är det väldigt olika.

kelfwing
0

Puffar upp denna tråd, då det är trettondagsafton på lördag, för alla som vill fira med god mat.

Kom gärna med dina tips på festliga vegetariska rätter oavsett om du tänker uppmärksamma denna festdag eller inte. (själv lutar jag nog att man kan passa på att fira så när ett tillfälle ges)

I år tänker jag äta följande på trettondagsafton:

Förrätt: vegansk crème ninon (http://veganvrak.blogspot.se/2008/01/nyrsmaten.html). Creme ninon brukar vara vegetarisk för er som vill köra orginal

Citron och oreganopanerade grönsaksbiffar - vegetariska biffar s 20 m

serverat med hasselbackspotatis och vitlöksås)

Vegan (och soja-fri) Crème Brulé-