Hindra krossade tomater att separera?
hej! Jag är "laktos" som det så fint kallas samt att jag föredrar att äta veganskt. Detta har lett till att jag för det mesta använder krossade tomater som grund till såser när grytor men! Jag tycker det är så tråkigt att det ofta separerar sig. Vattnet och tomaten lägger sig i olika lager. Jag har försökt att koka det länge och mixat och haft med men det fungerar inte. Finns det några knep? Vad använder ni för grund till grytor?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Jag har inte vatten i :) gör mycket gräddbaserat på havregräded.
okej, har det för att det inte ska bliså tjockt. Okej :)
Greetings.
Legacy Mwari.
Vad menar du med att du är laktos? Menar du att du är laktosintollerant eller inte tål laktos eller bara vill utesluta?
Jag brukar göra som Sarah, använder havre eller sojagrädde i. Föredrar havregrädde för smakens skull.
Gjort grytor med tomater tidigare men aldrig haft problem. Dock har jag problem när jag gör färsås att det blir mycket vätska när det stått i någon minut, men det är när jag använt billiga krossade tomater där det är mycket vätska i. Annars kan man väl göra en liten toppredning, väldigt lite borde väl fungera.
#3 intollerant samt jag undviker det. :)
I de krossade tomaterna då? Jag är student och har inte alltid råd att köpa hem havregrädde, soja kan jag inte riktigt äta då jag har problem med ämnesomsättningen :)
Vad är toppredning?
Greetings.
Legacy Mwari.
Du kan göra havregrädde själv, billigt dessutom. Toppredning är när man blandar lite potatismjöl (exempelvis) i lite vatten och häller i när man är klar med grytan för att få den tjockare. Men man ska inte ha i mycket, för då blir det tjockt som sås och det vill man ju inte.
kan man? Det måste jag kolla upp! Okej jo det har jag inte ens tänkt på att att reda tomatsås! Tack för tipset! :)
Greetings.
Legacy Mwari.