vegetarian med köttätande hund
Hej, hur ser ni på vegetarianer som har djur som hund och katt och som ger dem köttbaserat foder?
Jag får ofta den frågan. Jag är vegetarian, men mina djur får kött. Katter kan inte av naturliga skäl leva utan kött, dom är inte skapta för det. Hundar kan, dom är allätare som vi människor, men jag ger min hund köttbaserat foder.
På så vis vet jag, att jag bidrar tyvärr i djurindustrin. Men samtidigt kan jag inte leva utan mina djur. Och för deras bästa.
Intressant att höra vad ni andra tycker och tänker.
Hundar och katter behöver till skillnad från människor i Sverige äta kött för att överleva.
Dessutom är det ditt val att inte äta kött men du ska inte påtvnga dina husdjur att äta vegetariskt.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Precis, jag påtvingar inte mina djur att äta kött. Men genom att ge mina djur köttbaserat foder ( vilket jag vill påpeka att jag inte kommer sluta att göra) så bidrar jag i djurindustrin.
Jag ger min hund tom färskfoder delvis- ( torrfodret förblindar en att det är dött djur) men färskfodret är malt illaluktande kött blandat med blod.
Mina djur är inte vegetarianer, och kommer aldrig bli- men räknas inte jag som vegetarian fullt ut heller då? Då jag bidrar till att djur slaktas och biprodukter används för foder till mina djur.
Klarat att du räknas som vegetairan fullt ut.
Det här med att räkna vem som är mest vegetarian/vegan tycker jag bara är dumt. Alla gör så gott de kan under sina förutsättningar.
De enda som jag mött som har problem med detta och kommer med argumentet som om du är vegetarian kan du ju inte göra så… eller då måste du du göra så och då är det ju inte vegetarian är antingen vegetarian/vegan-fanatiker ( med om du inte gör exakt som jag är är du inte äkta vilket betyder att jag är bättre än du….synsättet) eller blandkostare som vill överyga om att du inte går att vara vegetarian/vegan till 100 procent och därför ska du inte vara det överhuvudtaget.
/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.
Det har finns en liknande tråd fast mot katter här :)
är lite lat så jag länkar till tråden så kan du läsa min komentar #8 om det :)
http://vegetariskt.ifokus.se/discussions/50b9446dd4ebea3c4f00001b-och-kattagare?participating-1
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .