Grönsaksburgare
Jag veta att många tycker de är "slemmigt skit" men jag tycker de är helt underbara. Jag vill inte göra egna utan köpa precis såna som de har på "Snabbt & Gott" och förut på McDonalds:)
Alltså de friterade grönsaksburgarna, inte soja eller annat. Vart kan man hitta dessa? Är det bara grossister som har?
De med massa grönsaker i och panering utanpå?
Linkande de som idag finns på Max och Burger King?

Jag vet inget om max o burger king för jag äter int epå dem, men det låter rätt, det är i alla fall panering på (fritterad?). Man ser typ ärtor, majs och morötter när man biter i den och nått oidentierbart mos typ:)
Säkert fuullt av onyttiga smakförstärkare o e-nummer, men det fungerar för mig:P
Hälsans kök skall ha i sitt sortiment, och även Lidl har en version av dessa. Dafgård har grönsaksbiffar. =)
Sedan rekommenderar jag ett besök på Max någon gång, deras brukare är riktigt god och osten är utan animaliskt Löpe! =)

Max ligger för långt bort, 6 mil ca men jag ska lägga det på minnet:)

*dubbelpost
Lidl har jag sett har med hela grönsaker i. Har inte provat dem men "köttbullarna" och "snitzel" tror jag det var. Smakade skosula. Segt. 🤢
Hälsans kök är det väl som haft olika biffar nu. En toscansk, som låter som Du menar. Med hela grönsaker. Och 2-3 till sorter. Vi provade en med spenat och feta-ost i somras på grillen. Den gick ner, men smakade inget.
Här fann jag dem. Inte alla affärer har dem, men Ica Maxi t ex.
Rekommenderar också Max. Deras greenmål är fantastiskt. Finns ingen godare burgare. 🥳
Snovit79; va? Jag älskar Lidls sojabullar, mina solklara favoriter! =) Tyvärr ofta slut på mina butiker, men guld värda och långt bättre än quornbullarna… Du har inte stekt dem för länge eller något kanske? (Eller så är smaken bara olika =P)

Någon som vet vart resturangerna får tag i sina?
# 7 Det är nog smaken som är olika. 😉
Tycker bäst om Gourmétbullarna. Quornbullar går an. Basilikapuckar är alldeles för gott. 🙂 Lidl har ju bra priser annars, fast då jag kollade så kostade det samma som gourmétbullarna ändå, fast de innehåller dubbelt så många.
Snovit79; jag tror att jag betalade 17 kr för tre stora portioner mat. =) Tur att man kan välja olika, och att utbudet ökar… =)
# 8
Kikade på MAX-hemsida men fanns ingen information tyvärr. Restauranger och Caféer brukar få speciella företags-kataloger att handla ur, då det handlar om pallar. Axfood t ex.
# 10. 🤔
Va? Mäh. Här kostar ett paket "köttbullar" med ca 7-8 st i 16 kr på Lidl. Gourmétbullarna innehåller det dubbla ungefär och kostar 29-33 kr här.
Ja, det är bra, att det finns mycket att välja på! 😃
Snovit79; kanske varierar i antal mellan paketen och hur många man vill ha till sin måltid då?
# 13
Ja, jo såklart. Tänkte mer på hela innehållet till priset. Jag äter 3-4 styckna/gång. 🙂
Ja, då är vi ungefär lika även där, oavsett vilket är det svårt att argumentera för att de är dyra… =) Quornfärs är nog det enda som jag kan uppleva som dyrt då mycket i regel försvinner samtidigt (be mig inte förklara den logiken)…
#8 Servera beställer de flesta restaurangerna ifrån. I alla fall alla jag eller kollegorna jobbat på. Men vet att till exempel Willys har dessa grönsaksbiffar.
Snovit79; tänkte bara uppdatera om de omtalade "köttbullarna" köpte två paket med tolv i varje för 28 kr igår, vilket jag anser bör vara ett mer än godkänt pris! =)
# 17 Håller med. 😃