Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettrecept-övriga
Läst 1959 ggr
Sarah
0

Bästa vegbok?

Jag och några kompisar diskuterade present idag. Vi funderade på vegetariska kokböckböcker. Men vilken är egentligen bäst?

idipidi
0

Min favorit är "Gott och Grönt - gröna läckerheter från Allt om Mat", Prisma bokförlag.

Robinsnel
0

"Vegansk näringslära på vetenskaplig grund" funkar lite som en bibel.. Men den är ju inte nån kokbok, men den kan inspirera till att laga BRA mat iaf ^^.

Sarah
0

#2 Håller med! Den är fantastiskt bra.

Hennum
0

#0: vilken köpte ni i present? :)

Jag tycker om Vegetariska Kokboken som är utgiven av ICA bokförlag, författaren heter Inga-britta Sundqvist.

Många bra recept, och mycket näringslära. Väldigt grundläggande, med dom viktigaste recepten, plus en massa annat roligt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sarah
0

Vi köpte den du rekomenderar ;) Den är fantastiskt bra.

Hennum
0

hehe, den är ju det. min mamma fick den av mig en gång. för att hon skulle lämna sina fiskbullar och äta något roligare. ^^

Casiopeia
0

Jag är nog fel person att svara eftersom jag är kass på att följa recept, har många kokböcker men använder dom bara som inspiration eftersom jag är för obstinat för att kunna följa ett recept till punkt och pricka utan att blanda in massa eget. Skäms

Men av dom jag har gillar jag Terneborgs lyckliga kokbok väldigt mycket, bra , goda och enkla recept varvade med bra och intressant fakta. Bra nybörjar-vegan-kokbok :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Hennum
0

hehe, jag slår vad om att din mat blir mycket godare och mer spännande då! ;)

Casiopeia
0

Åtminståne mer spännande! Man vet ju aldrig i förhand vad det kommer smaka! Cool

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

sighni
0

#4 Håller jag med. Det är en basbok.  Den #7 föreslår är mer en gourmetbok tycker jag för deras recept är mer smaskiga. Det är mycket mjölk och köttersättningsprodukter. Denna bok är också bra men på ett annat sätt.

Sarah
0

Den står i hyllan här hemma, men jag har aldrig lagat något ur den. verkar som att det är dags.