Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettrecept-varmrätter
Läst 4466 ggr
insel
0

Fiskpinnar veggostyle

jättelätt och retar gallfeber på köttisarna i lunchrummet! köp hård tofu, sån där som är billig i asiatbutikerna. viktigt att de tär den hårda sorten.

skär upp i fiskpinnestora bitar och stek i lite valfria kryddor. se till att steka den 'torr' bara. ha lite olja i början men se till att de torkar upp och blir en bra yta på tofun.

lägg upp på hushållspapper ett tag så att oljan torkas bort ordentligt och så att de hinner svalna.

ha en tallrik med ägg eller substitutprodukt, mest väsentligt att det är nåt kladdigt, och en talrik med ströbröd.

vänd i kladdet, vänd i brödet och sen ner i stekpannan.

ha tålamod när ni steker dem sen. det tar ett tag och man brukar få fylla på med ströbröd lite eftersom.

voila!

köp fettfri (vegan) majonäs och krydda till remouladsås. det receptet hittar ni säkert nån annanstans.

det här borde säljar istället för de ruttna fiskpinnarna som säljs idag. betydligt nyttigare och vettigare, plus att man slipper den giftiga och dåliga fisken.

Milka
0

Åh, vi brukar göra likadana hemma, fast med zuccini i stället, jättegott :)

Tindrar
0

Ska prova någon gång med zuccini, då tofu inte var något vidare när jag åt det senast;P

insel
0

fungerar säker bra med selleri och sånt också kom jag på. svartrot också för den delen.

Sarah
0

selleri? märkligt…

Casiopeia
0

Finns annars färdiga veg-fiskpinnar att köpa i vissa hälsokostbutiker. Läbbigt likt orginalet :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

insel
0

nej fan, inte selleri. blandar alltid ihop namnen. jag menar den vita moroten, vad tusan den nu heter.

Sarah
0