En lag mot tidelag!
Det är för mig helt obegripligt hur det kan vara lagligt att ha sex med djur "Sålänge dessa inte lider". Men om hunden säger att h*n fick ont? Då kan man åtala eller? Hur tänker man?
Det är självklart att sexuellt utnyttjande av barn ska straffas, i min mening är det precis lika illa med tidelag - djuren är minst lika försvarslösa som barnen.
Sveriges politiker däremot tycker att det är helt okej, vad har vi för folk som styr landet? Jag blir äcklad..
Expressen har lyckats infiltrera ett djursexnätverk i sverige, det är inte kul att läsa om vad dom fått fram. Återigen frågar man sig hur det kan vara accepterat?
Här erbjuds Expressens reporter att ha sex med en hund
Nätverkets huvudman: Jag månar om djuren
14 lagar mot djursex har stoppats de senaste åren
De leder djursex-nätverk
Skriv på namninsamlingen för en lag mot tidelag här.
Hanna

FY FAN!
Djurens Rätt har jobbat i många år mot detta. Tyvärr utan resultat. Hoppas det äntligen lossnar, för detta är så sjukt och fullständigt obegripligt. Arma djur säger jag.
Skillnaden mellan djur och barn är att djur trots allt är sexuella varelser. Sedan finns det vissa gråzoner. Hur ska man tolka det med en hund som juckar mot/med en människa? Jag har hört om folk som "simulerar parning" för att få en hona ur löp. Är dessa fall av "sexuellt umgänge"?
Jag tycker inte om tanken på tidelag, men vet inte heller hur man skulle kunna formulera en lag mot det. "Så länge de inte lider" är ju om man skadar djuret, vilket mycket väl kan vara fallet om man antastar ett djur. Det går ju under djurmisshandel.
_No way! Yes way!

#2 och alla andra läs djurskyddsmyndighetens rapport från den 18/1 2007 om "sexuellt utnyttjande av djur" av Katarina Andersson och Yvette Glantz så klarnar nog begreppen. Det finns även information och protestmöjligheter på djurens rätts hemsida.
Djur är sexuella varelser men de har knappast intresse av att ha sex med en annan art än sin egen. Dessutom är det väl bara människan och dvärgschimpansen som har sex för nöjes skull. Hundar och hästar som det mest handlat om här är bara parningsvilliga vid vissa tillfällen och då handlar det om fortplantning.
Hundars juckande behöver inte ha sexuell innebörd (för hunden). Det kan vara en dominanshandling. Med den lagstiftning som finns idag är det MYCKET svårt att fälla någon som utnyttjat ett djur sexuellt och djurporr kommer man inte alls åt. Djurskyddsmyndigheten har i sin rapport förslag på hur lagen skulle kunna ändras för att djuren ska skyddas.
Det måste till en lag mot detta å det är fort.
Att människor bara kan göra så mot oskyldiga djur, fy fn säger jag bara.
Vi människor är sååå sjuka! 

Vet inte vad jag ska säga. Usch.
Självklart ska inte människor få använda djur sexuellt. För mig är det så fundamentalt att jag blir chockad av att det inte finns en sådan lag.
Människor verkar hysa en hel del perversa lustar, här måste samhället naturligvis in och skydda offfren.
Det är helt enkelt inte moraliskt förvsvarsbart att människor använder djur sexuellt!

Jag tycker att det är lustigt att det blir sånt rabalder i pressen över det här, när det fortfarande anses rent och okej att _döda_ djuret för att äta det/göra skor/jacka/skärp/soffa av det.
Vi har ju, när det gäller människor i alla fall, enats om att mord är värre än våldtäckt, vilket såklart inte gör våldtäckt till något okej. Men om man se till att i princip alla i hela landet verkar vara så attans engagerade i den här lagen mot djursex, så är det jävligt ironiskt att de sitter och är upprörda medan de tuggar sin mördade lunchsalami.
#8 det beror nog på att väldigt många lever i förnekelse och tror djuren inte "lider" av att bli mat. De flesta anser ju att det är ok att döda djur så länge som de inte lider. Det är svårare att förneka att djuret inte far illa av att bli utsatt för sexuella övergrepp som dessutom ofta är förenat med våld. Men jag håller med om att det är lite dubbelmoral.