Så ni vet.
Om ni läste ett lååångt inlägg av en lchf-are som förespråkade kött så har jag tagit bort det och skrivit ett medelande till henne om att det inte är ok. På den här sajten hjälper man till med vegetarisk kost och inget annat. Dessutom är hon inte ens medlem, utan kom hit med världens längsta inlägg utan att någonsin varit inne förut.
Om ngn sett det så vill jag att ni ska veta varför det är borta. Jag tyckte att det var ett ordentligt övertramp.
Sarah
… personen i fråga var dessutom inte intresserad av att föra en diskussion utan ville bara framföra sin åsikt och skrev uttryckligen att h*n inte tänker svara på kommentarer. Sånna ensidiga inlägg hör inte hemma på ett diskussionsforum, utan har man en åsikt får man vara beredd på att kunna försvara den, det är hela poängen med ett levande och informativt forum. Jag tror iof det hade kunnat bli en intressant diskussion, men om trådförfattaren inte vill diskutera så känns det ju ganska meningslöst. Då är det bättre att ta bort inlägget för allas skull. Vill man veta mer om LCHF-dieten är det i sånna fall bättre att dom som vill själva går in på kolhydrater i fokus och frågar/läser.

Håller med dig. Jag har tidigare redigerat lchf-inlägg då de gett tips om ex inälvsmat för järn. Det är inte därför folk kommer hit. Kommer de tillbaka med liknande komentarer kommer jag spärra deras konton.

Ursäkta, men vad är lchf för något?
Low Cholhydrat (eller hur det stavas) High Fat-kost? Vet inte, utan bara gissar.
_No way! Yes way!

Man får intrycket av att de där lchf:arna är allt annat än ödmjuka.

Nej, de jag haft med att göra har inte varit ödmjuka. Snarare sektlika.

#6 Vad vinner de på det? Man blir avogt inställd istället för intresserad. Å folk brukar påstå att veganer är rabiata!
#7 Exakt. Är lika intressant varje gång man är på grillkväll och någon främmande människa högt börjar klaga på att veganer/vegetarianer är så påstridiga med sina åsikter och högt berättar om hur gott kött är. Själv sitter man mest och undrar vad det är för fel på människan och försöker njuta av sin sojaburgare. Kanske är det som med homofober - de kanske är veganer som inte kommit ut ur garderoben än ;)
_No way! Yes way!
Konstigt att det fortfarande finns människor som verkar bli provocerade av att människor faktiskt VÄLJER bort kött. Man kan fråga sig om deras liv är så tomma att de måste hitta folk att klanka på.

tycker sånt där brukar bottna i att de, vare sig medvetet eller omedvetet, har lite dåligt samvete för att de äter kött och därför hamnar i attack och försvar på en gång. Det är nästan alltid de som ändå är _lite_ bildade som reagerar starkast/försvarar sig ivrigast. Medan de som inte har en aning om varför/varför inte de/man äter kött, låter en äta i lugn och ro och i värsta/bästa fall frågar om det var gott.
#8 gillar tesen om garderobiärerna, hihi :)

#10 #11 Instämmer.

#8 Haha.
jag hänger inte helt med, menmen :D
håller med #8 iallafall :)