Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikett: off-topic
Läst 2789 ggr
Prag
0

Enkla vegetariska basprodukter/recept?

Hej alla trevliga vegetarianer/veganer! Hoppas det är ok att man startar inlägg här fast man inte är medlem på er site.

Min fru är vegetarian och har varit så sedan sex års ålder. Imponerande, inte sant?! Cool

Jag hade ganska stora (omedvetna) fördomar om vad en vegetarisk kost innebar. Trodde mest det var linfröavkok och annat joks. Men det var det ju inte!

Saken är nu den, nämligen, att jag sedan flera år nu äter olika köttprodukter mest av slentrian och gammal vana, inte för att jag tycker det är så hejdlöst gott.

Det kanske inte är så att jag avser bli helvegetarian men jag skulle absolut kunna tänka mig att öka de vegetariska inslagen i min kost. Kriterierna är följande: det måste vara enkelt då jag är en genomusel kock, det måste gå snabbt då jag saknar både tid och tålamod och det kan inte vara tofu- eller quornbaserat då det…iack!

Vart hittar man tips på lämpliga vegetariska grundingredienser samt den typen av recept som jag efterlyser ovan här på er eminenta site?

Hälsar

The Intruder

Casiopeia
0

Klart du inte behöver vara medlem för att skriva här, det här forumet är för alla med intresse av vegetarisk kost oavsett om dom är hardcore veganer eller bara blandkostare som vill äta lite mer grönt :-)

Vi har en tipstråd för snabblagade rätter här som du kan titta i och kanske få lite inspiration. Även i receptkonforna finns en hel del smarriga recept. :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

kerre
0

Hmm din fru borde ju kunna lära dig lite recept men om du vill impa på henne så köp en tacovegmix i en vanlig mataffär lite krossade tomater och ev andra taco tillbehör och värm på (är en torrmix). har lurat många köttätare med det =) (håller med om att quorn smakar illa som tur är är det inte vego så slipper bli bjuden på det)

Sarah
0

Hmmm, det ska finnas en tråd där någon undrade över vad som borde finnas i ett veghem… ska se om jag kan putta upp den.

Sarah
0

Hittade. Kolla i tråden "nybörjare".

Prag
0

Stort tack för hjälpen, alla! Cool