Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikett: tips-och-läsvärt
Läst 1440 ggr
Milka
0

Djurens rätt behöver medlemmar

Hej hej!

Tänkte bara berätta att djurens rätt verkligen behöver medlemmar just nu, då ganska många har valt att inte fortsätta vara medlemmar.

Djurens rätt arbetar aktivt inom många olika frågor gällande djurrätt, såsom veganism, djurtransporter, djurtester samt mycket mera. Det är viktigt att det är många medlemmar, då det är mycket större chans att politiker och makthavare lyssnar om det är många som står bakom.

Att bli medlem kostar 180 kronor per år, och då får du tidningen "djurens rätt" sex gånger per år. Är du mellan 0-25 år eller över 65 år kostar det 75 kronor per år. Blir du medlem innan 31 december får du dessutom en handduk med deras logga på också Flört

Så om du känner att du har råd - gör en insats för djiuren!

Klicka här för att läsa mer!

ladonna
0

Ja, det är en bra föreningen!!! Men vi behöver bli flera!

Mysan59
0

Ja det skulle verkligen behövas fler!!!

kerre
0

önskar jag tyckte att de var bra :/

Creation
0

Min mamma har varit medlem. ;) Ska kanske bli det… funderar…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

#3 Varför tycker du inte det? =/

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

kerre
0

har aldrig litat på vad de håller på med systern hade deras tidning" ett tag men det var mest felöversatta amrekanska grejjer och siffror som aldrig gällde mailade och skrev till dem olika frågor och så men fick antingen inget svar eller att de inte hade med själva tidningen att göra trots att det var de adresserna som stog på tidningen. kanske är annorlunda nu ett årtionde senare

annars finns det fler föreningar än djurens rätt så känner inte att jag behöver vara aktiv i alla =)

Milka
0

#6, det du skriver känner jag inte igen alls, men så vet jag ju inte hur det var för tio år sedan heller. Människor förändras på tio år, och det gör säkert föreningar också :)

Deras tidning finns på pdf. på deras hemsida, så du kan ju titta där och se hur du känner nu :)

Det är helt sant att det finns många jättebra föreningar man kan engagera sig i, men djurens rätt är ändå den största, och kanske den med stört chans att påverka lite längre upp?

Fast nu känner jag mig nästan lite hemsk, det är såklart upp til dig :)

Casiopeia
0

Oj, det har hänt jättemycket med FDR på senaste åren bara! Jag var med för 8-9 år sedan men gick ur för att jag tyckte de var flummiga och inte var tydliga med vad de stod för- men nu har jag gått med igen eftersom de i mitt tycke ( och fler jag pratat med) har skärpt sig en hel del. T.ex har dom en tydlig vegetarisk profil nu vilket dom inte vågade ha innan, troligen därför de förlorat fler medlemmar men det ger ett mycket mer seriöst intryck i mina ögon att de inte bara värnar om de "söta" djuren…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

sighni
0

Känner inte heller igen det #6 skriver. Jag har varit aktiv medlem sedan 1974 och ser 1990-talet som en mycket tråkig och för organisationen förödande period. Organisationen grundades för att bekämpa djurförsök men har trots det haft vegetarism som grundidé. Att organisationen skulle vara till enbart för "gulliga djur" är helt felaktigt. Djurens rätt har aldrig varit en allmän djurskyddsförening.  Det stora medlemsraset på 90-talet tror jag beror på flera orsaker. Dels en allmän nedgång för alla organisationer av denna typ. Sedan bytet av fokus, blir man medlem för att djurförsöksfrågan är det som engagerar en mest är det inte konstigt att man lämnar org. när den frågan glöms bort. Dessutom förknippades org. med olagliga aktioner som genomfördes under denna tidsperiod och de flesta människor sympatiserade inte med dessa. Det fanns också väldigt många människor med extrema åsikter i ledningen och som saknade flexibilitet och lyhördhet vilket jag också tror påverkade. Riksstämmorna var ju en verkligt sorglig händelse många gånger. Jag uppfattar den nya ordf. som betydligt mer kompetent än på länge och just nu känns det som om org. skulle kunna repa sig.

kerre
0

menar inte att de var dåliga det var mer att jag kände att jag inte fick tillräcklig med bra fakta för att kunna stå på stan och känna att det jag sa var sant och riktigt! sen kan det hända att jag är mer av en aktivist också så passar nog bättre i sådanna föreningar :)

peaches
0

Jag blev medlem just precis nu :D

Mysan59
0

#11 Super! Glad

Milka
0

#11, Vad roligt! :)

peaches
0

Jo, det känns bara. Tänkt på det ett tag och nu tog jag tummen ur :)

olina95
0

jag vill inte vara med, men jag måste tillägga att jag gör min insats genom att mina hundar, mitt marsvin och min foderponny får det så bra som möjligt, och att dom alltid går före mig. Mår dom bra mår jag bra!:D

sighni
0

#15 Varför vill du inte vara med? Något särskilt skäl? Jag är mest bara nyfiken.

olina95
0

haha vet inte vad ni gör eller något sådant och har inte tid heller xD

olina95
0

haha vet inte vad ni gör eller något sådant och har inte tid heller xD

Mysan59
0

#17 Så mycket tid behöver man inte lägga ner om man inte vill/kan.

Man kan bidra ändå…

Här kan du läsa mer, om du vill hjälpa fler djur än dom du har hemma.

Djurens rätt