Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettoff-topic
Läst 1762 ggr
Sarah
0

OT Prickig terrier.

I morgon ska jag på maskerad. Som något ont. Går som Cruella de Ville ;) Idag har jag målat prickar på en vit mjukisterrier för att det ska bli en dalmatiner. Min kille hävdrar att det bara ser ut som en prickig terrier, men jag vet bättre :)

Abico
0

Men terriern är den nya dalmatinern vet du väl ;)

Hanna 

Casiopeia
0

Vilken bra dräkt, måste vara hur kul som helst att klä ut sig till Cruella de Ville :-D

En prickig terrier som får spela dalmatiner låter ändå bättre än min maskeradmaskot när jag skulle på halloweenfest här i höstas. Tjejen som hade festen uttryckte sig lite fördomsfullt när hon först höde talas om min kosthållning så för att retas med henne klädde jag ut mig till "militant vegan". Jag hade med mig en frisläppt mink som jag gjort av en grå, lurvig stickad schjal som jag snört ihop med gummiband till en kropp, satt ögon på och trätt på en kattsele. Den släpade jag efter mig hela kvällen och kallade Herman :-D

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Sarah
0

Hahaha! En schjal, ja varför inte ;) Tänkte ta en av mina illrars sele och klämma in den stackars terriern i. Måste nu fundera på vad han ska heta. Heter inte någon pongo i filmen?

Sarah
0

Ska dock tillägga att min outfit inte är så himla snygg ;) Peruken är fin, men jag hade inte råd att fixa en ordentlig klänning och dalmatinerpäls! Blir en vit klänning med ditmålade svarta prickar och en svart kappa.

Casiopeia
0

Vad tusan, ska du inte ha riktig hundpäls? Fusk! :-D

Jo, Pongo och Perdita hette huvudrollshundarna i filmen,.

Sarah
0

Ah, då får terriern heta perdita!

Mysan59
0

Sarah: Hur gick det på maskeraden? Hade du kul och såg dom vem du föreställde?

th_laugh2

Hennum
0

hehe, vad roligt! :D Jag vill oxå på maskerad.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sarah
0

jo det var kul och alla såg direkt vem jag var. måste varit terriern ;)

Sarah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Sarah
0

här diskuterar jag kött med curt cobain

Sarah
0

och blir arresterad av sgt dick amazing… ursäka posandet ;)

Casiopeia
0

Ha ha skitsnyggt!Skrattande

svartelbas
0

haha, snygg outfit! jag måste bara fråga, var temat "något ont?" vad gör isf kurt cobain där? ;)

Sarah
0

Temat var ont gott eller fult, men jag har ingen aning om hur curt skulle passa in i något av det… kanske smakar gott.