Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etiketttips-och-läsvärt
Läst 1621 ggr
Sarah
0

Shoppade loss

Igår shoppade jag loss på goodstore i stockholm. Blev glutenmjöl, sojaprotein i färsform, smörgåspastej, sojastrimlor (inte torra), tofukorv, fryst "falukorv" och en smoothie. Gick därifrån fattigare ;) Gock även och spanade på den veganska hummern, men den såg så läskig ut. Ska köpa till nästa års kräftskivor ;)

Tips för er som inte bor i Stockholm, de har internetshopping.

Sarah
0

Och nu… off för att köpa b-jäst så att jag kan laga till seitanen oxå.

Casiopeia
0

Vad kul! Jag har också lätt att gå bärsärkargång i butiker med vego-grejer och förköpa mig på skojiga saker. Vegansk hummer lät ju väldigt spännande!  Lite trist att kyl/frysvaror inte går att köpa online om man bor utanför stockholm bara… :-(

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Mysan59
0

Ska köpa lite därifrån, men jag måste ju handla online, bor 25 mil från Stockholm nu för tiden…

Sarah
0

Läst just på hur man gjorde seitan traditionellt. Verkade ju inte så svårt även om det var tidskrävande. Men mycket mycket billigare. Vetemjöl och vatten.

insel
0

jag försökte tvätta vanligt vetemjöl till seitan först, men det gick helt åt skogen. en halvt paket mjöl blev typ en halv pingisboll av gluten. men säg gärna till om du lyckas med det, och beskriv hur du gjorde.

Sarah
0

hahahahahahaha, kanske inte då…

Creation
0

Var i stockholm ligger goodstore? =)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Åsa S
0

De ligger på Söder, Skånegatan 92 så det är inte så långt från centrala stockholm ifall man åker med tunnelbanan.

Sarah
0

Igår blev det strimlor, falukorvar, skinkpålägg, tzayspett, misosoppa och tofukorv. Orkar inte skriva att allt var veg, det förstår ni säkert ändå ;)

Creation
0

Intressant butik… ska kanske ta mig dit någon dag Glad

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

aliciia
0

Har någon länk :)?

svartelbas
0
HannaM
0

Åh, det är dom med dom rättvisemärkta kondomerna=) Nej, jag kommer aldrig släppa det=p

Sarah
0

Hihi, har inte kollat ;) kan göra det nästa gång.