är jag Vegetarian?
Jag äter Fisk men inget annat kött,
Jag äter även mjölk och ost.. Anledningen till att jag äter fisk är för att under hela min barndom så har jag fiskat, och det är en stor hobby.. även om jag får lite ångest När jag ätit fisk eller fiskar.. Så äter jag det.. Ska försöka trappa ner lite på fiskätandet och se om jag kan sluta helt.. Eller bara äta fisk när man fiskat upp den själv o vet att den dött på ett bra sätt då e den oftast godast oxå
Men kan jag kalla mig själv vegetarian?
Okej tack för svaret=)
Det här är ju en omdiskuterad fråga utan något entydigt svar, egentligen. Men som Casiopeia skriver är du inte är vegetarian.
Däremot har jag svårt för de andra begreppen. Vad säger de egentligen? En pescarian/pescatorian och liknande borde ju _bara_ äta fisk om logiken skulle stämma. Och en demi-vegetarian betyder ju "halvvegetarian" och vilken blandkostare är inte det? Korv och makaroner är ju också "halvvegetariskt". Nej, mitt förslag är att du inte etiketterar dig själv utan istället beskriver vad du äter. Du äter huvudsakligen vegetarisk mat men även fisk. Eller kan du helt enkelt säga att du inte äter annat kött än fisk :)