Quinoa
Testade det för första gången igår… det var ju grymt gott :P
Kokte det i grönsaksbuljong och åt det med en sojaschnitzel och nån god sås =)
golf.ifokus.se
Det är jättegott med Quinoa, speciellt när man blivit lite trött på all couscous :)
Quinoa är hemskt underskattat tycker jag, det är ju supergott! ^^
Hanna

Nej, det är ingenting för mig :)
Vad tycker ni om Amaranth?
Carpe Diem

Vad är det? Aldrig hört talas om.
golf.ifokus.se
#3 - Vad är det för något?
Hanna

Amaranth är ett frö med lågt GI-värde som är nära besläktat med Quinoa.
Carpe Diem
Jag har inte heller hört talas om Amarant förut ,men Quinoa är gott.

~ mayolica ~
#6 - Aha, det kanske man skulle kolla upp. Hur smakar det då? Påminner det om quinoa?
Hanna

Haha, jag tyckte inte om Amaranth heller (smakmässigt) så min bedömning är inte rättvis och min mage fick frispel och har inte vågat prova efter det tyvärr. Men om du tycker om Quinoa så har du väl kanske ett försprång där ;)
Carpe Diem
Jag har bara sett amaranth puffat eller i flingor, har köpt det till mina råttors torrfoder. Har även ätit det i någon ekologisk chokladbar som jag köpte någon gång men minns inte riktigt vad jag tyckte om det. Får leta och se om jag kan hitta det i "rå form" för det vore kul att testa :-)

Du kan ta över min påse som står i skafferier ;)
Funderar på att göra iordning det till musisarna här hemma, kan blanda ut det med Quinoan.
Någon vegetarian/vegan som har lust att komma och luncha i gbg. Jag har resurser :)
Carpe Diem

Haha, en påse pumpakärnor, rostade med salt tack :)
Oh, det blev jag sugen på nu. Världens godaste salladstillbehör. Cashewnötter, solrosfrön och pumpakärnor. Ner i en teflonpanna på högvärme och i med salt. Rosta och njut!!
Carpe Diem
Quinoa är gott! Brukar koka det i buljong och sedan ha med stekta grönsaker - mums :)
Amaranth har vi hemma, mest för att mamma köpte fel *s* Men det är små små små gryn som havrepuffar ungefär. Äter det i yoghurt, smakar mest honung.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag har icke tillagad amaranth, du har puffat amaranth :)
Carpe Diem

usch, rostade pumpakärnor med salt är såå äckligt! Saltet var gott, men pumpakärnan var en besvikelse :D
Quinoa har jag nog knappt provat, men har ett paket där hemma jag fick av mamma. Amaranth har jag aldrig hört talas om, men ska kollas upp:D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Koka med en klyfta vitlök och cream fraish, mums mums!! ;D

Har precis ätit quinoa och sesamnuggets :)
golf.ifokus.se