Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 1790 ggr
Brullebro
0

Varför vart DU vegitarian ?

Ja! Varför vart just du vegitarian ? Jag tkr det är intressant att veta varför andra vart det =)

myff
0

för att jag inte vet hur djuren som jag åt innan behandlades…och för att det är så mycket nyttigare för magen..köttet måste ju typ ruttna i magen innan det åker ut..det lät inte bra..

pessimisten
1

För att jag tycker att kött är det vidrigaste som finns, skulle aldrig kunna tänka mig att äta en ko eller gris igen.

Sen så tycker jag att det är synd om djuren, de ska ha rätt till att leva utan att bli uppätna av oss människor.

Casiopeia
0

Finns lite trådar om detta redan:Här och här eller här

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Brullebro
0

#2 Ja ! Så tänkte jag med.. Och jag såg en tjur bli slaktad i verkligheten.. Och mer detaljer vill jag ine gå in på.. Efter det .. så var det zipp med att äta djur.

Eazyy
0

För att jag tycker synd om djuren.
Har heller aldrig tyckt om kött :P

Brullebro
0

#5 Näe =P

Sarah
0

Jag låser denna tråd då det finns många trådar om detta. Jag vill inte heller att det ska krylla om trådar där det står att folk endast tycker synd om djuren. Det är ett kostforum där jag vill ha seriösa diskussioner. Självklart om bakomliggande faktorer också, men det här tycker själv att det tar bort en del av den seriositet jag önskar ha. Men, självklart tycker jag också synd om djur.

Sorry.

Inlägget är låst för nya kommentarer