Spelar det någon roll vad din partner äter?
Jag hittade ännu en artikel på samma tema som den här, dvs om hur viktig kosthållningen är när man väljer partner. Fast den här artikeln på aftonbladet drog nog frågan till sin spets!
Vad tycker ni själva? Spelar det någon roll vad er partner äter för något?
Personligen så är jag lite kluven. Om det som i artikeln ovan bara handlar om tillfälliga flirtar/relationer så tycker jag inte det spelar någon roll. Där är ju personkemin som avgör, och jag -är inte den som diskriminerar ;-) Men jag har väldigt svårt att se mig själv leva ihop med någon som inte har samma morlaiska tankegångar som jag, för att inte tala om hur opraktiskt det skulle vara att dela kök med en köttätare. Den stackarn skulle få äta sina djur någon annan stans! :-D Vill inte vara en inskränkt vegan-kärring men jag blir väldigt äcklad av kött så det skulle nog vara frestande att tvinga en ev. köttätande partner till tandborstning innan man blev mer intima- för tänk om man skulle hitta en köttslamsa mellan tänderna? Däremot skulle jag nog inte gå så långt att jag kallade köttätare för vandrande kyrkogårdar- där går min gräns :-D