Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettpresentationer
Läst 2079 ggr
AnnaBhu
0

Ny medlem

Hej!

Jag är ny medlem här och tänkte presentera mig.

Jag heter Anna, är 20 år och bor i Uppsala tillsammans med min sambo och snart också en afrikansk pygméigelkotthane. Pluggar litteraturvetenskap, webdesign och snart börjar även en kurs om hinduism och buddhism som ska bli väldigt intressant. På den lilla fritid som blir över skriver jag för www.rebelmusic.se (en nyhets- och samlingsportal för reggae), pysslar med gratisfanzinet "Vegan!" (om veganism, djurrätt och miljö), skriver på en litteraturhistorisk översikt samt bloggar om litteratur på Uppsalatidningens hemsida (http://uppsalatidningen.se/index.php3?use=publisher&id=679).

Jag blev vegetarian när jag var runt tretton år gammal. Jag stod helt enkelt inte ut med tanken på hur djur inom köttindustrin behandlas och tyckte heller inte särskilt mycket om kött. Jag började i allt större utsträckning att laga min egen mat och har alltid haft en stöttande och förstående mamma. Några år senare valde jag en vegansk livsstil och i dag är jag väldigt nöjd över det beslutet. Veganismen och djurrättsfrågor ligger mig varmt om hjärtat, och jag tycker att det är viktigt att sprida information och inspiration om vad det handlar om och innebär.

Anna

Sarah
0
AnnaBhu
0

Tack! :)

Casiopeia
0

Jättevälkommen! Skrattande

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

maaro
0