Ny tofulineost
Tittade förbi hemköp idag och hittade till min förtjustning en sprillans ny tofuline-mjukost med ädelostsmak!
Har inte smakat den än men om den är god så är det ju superroligt! Det har ju inte funnits (mig veterligen) något mjölkfritt alternativ till ädelost innan. Funderar på att göra pasta med ädelostsås i kväll, eller broccolipaj, eller kanske zuccinirullader med ädelostfyllning…?
Mums!
Ska bli riktigt kul att testa!
Åh spännande! Den skall jag kolla upp.

åååh jag har läst om den och letat som tusan men inte hittat nånstans! då är det kanske hemköp jag ska bevaka hårdast, om de har samma sortiment i malmö…. återkom och berätta om den var god när du smakat!!!
Vad spännande! Det hade jag missat helt! Jag är ju storkonsument av Sheese's blue style-ost, men det är ju en hårdost och inte så användbar i såser och liknande.
Ser fram emot ett utlåtande när du testat! :)

det stod ju en massa annat intressant i den där länken också, tackar! gulliga mini-glassar till små barn. :D
#5 Det låter ju lovande! :) Har letat på 2 affärer idag utan framgång… Får se om jag orkar ta mig till Hemköp i morgon och se om de har den där.
Kul att det kommer nya sorter 
~ mayolica ~

alltså jag har varit i flera flera affärer. de har de andra två smakerna (naturell och vitlök/persilja) men inte den nya! hoppas hoppas att de får in den iaf! jag är helt otålig!

#10: ja jag får göra det. men jag tänker att jag kan ge dem en vecka eller nåt, nu när jag vet att det kommit ut i handeln….. :)
Har testat att göra sås på osten nu, med väldigt lyckat resultat! se recept…
I helgen provade jag även att blanda den med lite sojayoghurt och sojagrädde till en kall dippsås som jag åt till chips. Också väldigt lyckat!
Någon i Sthlm som fått tag i nya smaken än? Var i så fall? Har letat överallt men inte hittat…