Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettoff-topic
Läst 1825 ggr
Casiopeia
0

Alkohol?

Inspirerad av hälsodiskussionen i flour-tråden och guapisol's undran i Vad har ni för laster-tråden så blev jag lite nyfiken på vad ni veggosar har för alkoholvanor? *handen på hjärtat nu*Flört

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Casiopeia
0

Får väl börja med att svara själv då.

Jag har varit både absolutist och stordrickare, men har väl landat på en nivå där jag dricker väldigt sällan, och väldigt kräset. Har gjort ett ställningstagande att bara dricka sådant jag verkligen tycker är gott; bra viner, champagne, vällagrad skotsk single malt whiskey t.ex. Om sällskapet så kräver kan jag ta en torr engelsk cider eller en god (inte för stark) drink. Pappas hemgjorda snapps vid högtider kan man också unna sig. Öl går ner, men jag tycker helt enkelt inte det är tillräckligt gott och då finns det ingen anledning. Samma sak med billiga viner, det är inte värt det. Är det inte gott kan jag lika gärna dricka läsk.

Har inget emot berusningen i sig, det kan vara en trevlig bieffekt, men jag tycker inte om att vara stupfull, och det är aldrig målet med att dricka (längre).Oskyldig

Har vänner som går på krogen varje helg, men jag följer inte med om jag inte är på absolut humör och då dricker jag kanske bara en cider för sällskaps skull eller inget alls. Kan väl säga att jag är full ett par gånger om år på sin höjd nu för tiden.

Alkohol är en drog först när man nyttjar det som en drog tycker jag. Dricker man för den goda smakens skull är det en annan femma, det är som att unna sig en kalorispäckad bakelse eller något i den stilen, inte nyttigt kanske men det höjer livskvaliten om det inte blir för ofta :-)

Hur resonerar ni?

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Sarah
0

När jag dricker blir jag oftast full. Har ingenting emot det alls, snarare tycker jag om det. Visst är det jobbigt om man skulle spy dock ;) Ibland blir det två gånger på en vecka och ibland inget på två månader. Allt efter tid pengar och lust. Dricker som svenskar gör mest med andra ord. ganska mycket då det väl blir av.

[Wera]
0

Jag är bara 15, dricker inte alkohol så ofta eller mkt. Elr ja, cider går ju ner ibland och mammas martini och rödvin (men det blir i små mängde,r bara nån liten mini klunk för att "smaka) hehe :$

LinnB
0

Jag har just fyllt 18, så jag får äntligen dricka lagligt! Dock dricker jag mest vin, både vitt och rött.

Dricker mig kalas gör jag egentligen inte jätteofta, 2 gånger i månaden kanske, men ett glas vin till maten eller en myskväll med pojkvännen blir betydligt oftare.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

HannaM
0

Dricker inte alls och har aldrig gjort. Det jag doppat tungan i har smakat så fullständigt vidrigt att jag inte kan se poängen med det för min del.

SussieSt
0

Jag gillar alkohol. Har nästan alltid vin hemma, tycker det kan förhöja en god måltid rätt rejält. Inget emot lite berusning, men jag avskyr så grymt starkt att vara bakis, så jag försöker att hoppas sista drinken. :)

SussieSt
0

ja, åh en wirre eller drink kan ju också vara toppen… finns ju dessutom ekologiska/rättvisemärkta viner på Systemet numera som faktiskt smakar bra. Kul. Kul. Så det vill man ju gynna. Hoppas sortimentet växer ytterligare.  Tungan ute

Milka
0

Dricker för att det är gott, det gör jag nästan aldrig. För det tycker jag inte :P

När jag dricker är det för att bli full, och det blir jag nästan bara på festivaler under somrarna. Har inte druckit alkohol sedan augusti, förutom lite glögg i julas, men då var det ju inte för berusningens skull. Glögg är gott^^

Försöker att aldrig dricka mer än 3 cider, men det blir ju inte alltid så, haha. Cider är för övrigt det enda förutom glögg som jag dricker, det enda som inte är jätteäckligt :P