Lite musik
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en jättebra låt som jag tror kan upskattas av medlemmar på den här sajten.
Kan ju fylla på med en klassiker. Morrisseys (eller, egentligen The Smiths) låt Meat is Murder.
_No way! Yes way!
När jag såg Morrissey för ett par år sedan hade han dessutom förbjudit försäljning av kött på Skandinavium när han skulle spela.
_No way! Yes way!

Det finns ju fler artister som gjort djurrättslåtar. Jane Wiedlin gjorde en antipälslåt för många år sedan och Nina Hagen hade också nåt fast den var rätt fånig. inte så seriös. Få se om jag lyckas hitta nåt på nätet vid tillfälle ifall ni inte hört dem. Göteborgsavd av Djurens Rätt gav ut en cd med olika artister för länge sedan. Flera av spåren hade djurrättstexter. Musik har används länge för att sprida olika budskap på gott och ont. Peta har också gett ut en skiva. Det var en LP. Nu var det mest synttrams så i mina öron inget vidare. Men texterna var ok
. Ska vi gå ännu längre tillbaks i tiden så har vi CRASS och andra punkgäng som ofta skrev om djurrätt (bland mycket annat). Det finns en hel del om man tänker efter
.

#2 Han brukar göra det och jag tycker det är sååååå bra!
Glömde att skriva att det är Melanie Safka som sjunger och låten heter I don´t eat animals.
Melanie Safkas låt får mig nästan tårögd. Den är fin.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Här kommer en klassiker!