Dagens mat 3
Dags att starta en ny.
Till frukost blev det pannkakkor gjorda på sojamjöl och havremjölk.
Frukost: Banan och kaffe (underbar kombination…eller inte…)
Lunch: Bulgursallad (bulgur, rivna morötter, sallad, tomat) med balsamvinägerdressing. Mumma säger Saga och gör tummen upp!
_No way! Yes way!

Planen för ikväll är bönbiffar… har inte valt bönor än men hittar jag några kikärtor blir det nog dom. Ris och svampsås till. Kanske lite stekt zuchini…

Frukos t: havremjölk med egengjord myssli, ett stort glas vatten, hårdbröd med kruksallad på..och kaffe.. hoppas på middag snart

Det blev biffar på sojabönor, riven zuchini och så lök i. Riktigt goda!

Veg pytt ägg, röd betor och gurka

pasta med majs och röd pesto… fantasifullt…
Frukost, ett hamburgerbröd med chips i .. Gott :D

#7 hahaha, min frukost blir nog knäckebröd med seitanskivor och senap.
Änsålänge har jag ätit avocadomackor, ikväll blir det auberginelasagne :)

Pastasallad på jobbet och nu i kväll blev det pasta och sojakorv.
Mycket pasta blev det i dag, hm…
Ca 07.30: Två skivor fullkornsbröd med tartex, 1 33 cl. ekologisk apelsinjuice.
Ca 12.30: En banan, 300 ml havredryck m. jordgubb-och-nånting-smak (Oatly).
Ca 18.10: Två skivor fullkornsbröd med tartex.
Ca 20.30: Hemgjord pizza med tomatsås, tacokryddad sojafärs, lök och oliver.
+ lite vatten.
Det har varit en hemsk dag ur matsynpunkt som beror på vistelse på annan ort och en massa tågåkande.

till lunch blev det ris, böngryta, gurka och majs. Efterrätt Semla.
Vet inte vad vi ska äta i kväll.

Tofufiskpinnar med rotfrukter som insel lagade till mig ;)
Ja, idag har jag ätit indonesisk ris elr vad det heter xD iaf. är det ris, grönsaker med jordnötsås (Y) som pappa brukar göra.
Och till kvällsmat gjorde mamma en god, lätt pasta soppa med grönsaker.
Och nu har jag ätit nybakade bullar (Y)
Idag blir det vegetarisk flygande jacob :)
Idag har jag ätit grillat (Y) det var coctailkorvar, paprika, lök, tomat, grillspett (specilla vi beställer typ, smakar nästan kebab enligt vissa) och några små sojabitar från Hälsoköket, vet inte vad det heter. Mums iaf. <3 sen hade jag på en grillsås. Och till det vart det sallad med dressing.
Sitter här och njuter av en riktigt lyckad linssoppa! Slängde i lite saker på måfå - lök, squash, sojamjölk, lite ketchup, sojasås, kryddor (röd currypasta, vitlök, vitpeppar, oregano, chilikrydda, grönsaksbuljong). Min bästa soppa på länge!
_No way! Yes way!
#17: Å, det lät gott! :)
Samma lunch som i torsdags och fredags då jag också gick hemma och var dödsförkyld ;) **Plättar!
**Supergoda är dom och det går på ett kick.
2½ dl solhavre
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
salt
2 msk matolja
Hanna
Här hemma har det blivit fattiga riddare till frukost idag(mm) och pasta med ost till middag. Man orkar verkligen inte äta lunch eller något slags mellanmål när man är sjuk.
Ville egentligen inte ha middag heller.
Ganska näringsfattiga måltider visserligen, men, men..
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#20 - Plättar är superbra när man är sjuk och har ont i halsen ^^
Hanna
#19: Är du vegan? Icas Solhavre innehåller D-vitamin utvunnet ur fårull. :/

Stekt tofu med marinerad zucchini och röd paprika.
#22 - Nej, jag är inte vegan. Bara mer eller mindre mjölkallergisk samt vegetarian :)
Hanna
#21 Bara för att du sa det gjorde jag det idag
Mycket mumsigt.

en påse äckliga chips, jag mår skit

Lunch böngryta: gullök, vitlök, morötter, en massa olika sorters bönor, (på burk) lite lat just nu, krossade tomater och lite kryddor och ris till det, mumsigt var det. Kvällsmål: pasta, tomatsås och tårta.

jag och min sojafärssås=p idag med champinjoner,sojafärs, morötter, vitlök, kikärtor, krossade tomater, havregrädde och den obligatoriska persiljan.
Här kommer min väl varierade kost ;D :
Frukost: -
Lunch: Pannkakor med kanel
Mellis/Middag: Pannkakor med kanel :D

Frukost: En macka med philadephia =)
Lunch: Jättegod indisk mat som vi gjorde i skolan på SOn! Första gången, gud vad gott det var. Jag och en till person (vår grupp) gjorde vegetarisk gryta med blomkål, potatis och lite sånt, om jag minns rätt hette den Takko Gobi, lätt något jag tänker göra hemma sen :) Sen åt vi gott ris till det och typ kokosplättar sen också, jättegoda! Som pannkakor fast med kokosmjölk i tror jag.
Middag: Stuvade makaroner + mjölk :)
Mvh Sigrid

lunch mackor med tartex och gurka, nu, en torr bit seitan med ingenting. Jag har så mycket på jobbet och plugget att jag inte hinner laga mat!

Kokt broccoli och ett stekt ägg. Klarar inte mat just nu…
Nyttigaste frukosten den här veckan: Kokosbollar
Middag: Bakad potatis med dillgräddfilsblandning :)

Middag:
Quornfilér skurna i småbitar i en fantastisk currygryta med ris, grönsallad och tomater till och en spenatröra med citron och vitlök ;) gött!

Ärtor broccoli och bearnaisås.
Idag åt jag klyftpotatis, biff med ostfyllning, sallad med dressing och en krämig cremefresh sås till gjord på keso, cremefresh, cotrion, salt, peppar & vitlök, ibland har vi i persilja :) Smaskens.

Chili på sojafärs (den veganska)

Ungsnpannkaka med rivna morötter
Kladdkaka på gång.

Gjorde ugnspannkaka häromdagen ;) sojamjöl och havremjölk, blev verkligen inte speciellt gott, men gick ner som bukfylla.

Jag körde på det mer vanliga recetpet med ägg och vetemjöl men bytte en del av mjölet mot sojamjöl och det var gott=)
Honungs marinerade Tzay, grönsaker och tacochips till, även Tortillas med ost i :D
Idag vart det Tortilla bröd med fyllning jord på bönor, qournfärs, tomatsås, lök (som vår pasta sås fast med bönor också) och ost.
Dagens mat?? Jag är ny, så ha tålamod med mig. Vad är meningen? Att man ska tipsa varandra genom att tala om vad man ätit?
#47 Ja, man skriver vad man har ätit :)
Nu sitter jag och äter friterad potatis (trekantiga) med svartpeppar och salt, och med det äter jag falafel bullar och något mer, Nutana tror jag det heter? Några bollar ;) Mums
Igår åt jag paella, skit gott :D spansk maträtt.

tja.. det ser ut som sojafärs ikväll.. vanlig sås med pasta men utan persilja denna gång=)
Ojoj, vad har jag ätit idag. ;) Mycket kan jag säga. Ris och keso, klyftpotatis och thaigryta, risgrynsgröt och naturgodis. Hjälp, hur fick jag plats med allt? 

Igår blev det halloumi med stekt zucchini och sallad till. Idag linssoppa till brunch och chili till lunch.

I går åt jag falafel och pasta till lunch på jobbet och till kvällsmål våfflor, det var ju våffeldagen i går.
I dag till lunch blev det linsbiffar, potatis, sallad på gurka, tomat, majs och sallad.
vet inte vad vi hittar på till kvällen än, kanske tomatsoppa, för det gillar barnen.
kaffe till frutost och Kinafärs med wokgrönsaker till lunch.
Idag har jag ätit flingor, mackor, riskakor och mannagrynsgröt. Haha, frukostmat för hela slanten!

Pasta och vegfärssås gjort på qournfärs.
Kvällsmål ärtsoppa, bröd.

Curry med potatis blomkål bönor ärtor och auberigne. Grov bulgur till det.
En massa onyttigt har det bara blivit idag 
Men pasta med thaisås blev det åtminstone som lite riktigare mat.
Sitter här med en liten lunch: Macka med mozarellatomatbasilikamjukost, kokt broccoli och passionsfrukt.
_No way! Yes way!

Vet inte om jag vågar skriva det…. sojafärssås.. med persilja i massor
igen…
Till avokado och paprika

Lägger in mitt inlägg här istället!
Detta är vad jag åt igår ^^ ädelost och broccolipaj med vitkål. MUMS! har nu massvis med paj i frysen som jag bara längtar efter att äta upp. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Idag är jag hemma och är sjuk,
har ätit ris och wokade grönsaker med exra lök och vitlök i. Hoppas att min röst kommer snart tillbaka.

Geggrörasallad på qournbitar och papriak som stektes med vitlök salt och peppar, fetaost tomat och gurka

Pastagratäng och sallad till, mumsigt var det.
Idag blev det vit fullkornspasta och en tomatröra som jag rörade ihop ;)
Hanna
En halv påse ostbågar till frukost och en falafeltallrik till middag. Satan i gatan vad nyttig man vart idag
Fast jag åt även ett äpple,.
_No way! Yes way!

pasta med avokado, paprika och tofu

chili ;)
snart ska jag ut å grilla nere vid en sjö som ligger några hundra meter härifrån. Det blir sojakorv med bröd. Första utegrillningen för i år för min del… jippiii… :)

frukost, sojayoughurt med salmberssylt
Frukost: Yoghurt + müsli
Lunch: Årets första Kirskålspaj
Frukost: Rostad macka med Lätta och skinka (veggo skinka från hälsokosten)
Lunch: Grillat, coctailkorvar, lök, "köttbullar" från Hälsanskök, grillspett från Dalbergs, paprika och färskpotatis med dill.
Kvällsmat nu snart: Paella (utesluter skaldjur)

Frukost: smörgås med gurka som pålägg och kokt ägg, en koop grönt te.
Lunch: Linsbiffar, kokt potatis, sallad.
Kvällsmat: potatis gratäng, sallad.

Frukost: grönt te, macka med ost på och ett ägg
Lunch: Morotssopa och blåbär/jordgubbs paj.

En macka och te.. och sen påskgodis… middag får vi se om/vad det blir

Frukost ostmacka te
Lunch linsbiffar, sås och potatis, feta ost, majs och råkostsallad.
En satsumas bara än så länge ;P
Får väl se till och koka ihop något mer.
Frukost blev en skål solhavre och müsli, riktigt äckligt.
I skolan serverades de vanliga avlånga ljusa bitarna, som jag fortfarande inte kommit underfund med vad dom innehåller ^^
Kikärtor kanske. Till det lite potatis och tomater i lök och fetaostgegga.
Mellanmål efter träningen blev varma koppen ost och broccoli, med en ostmacka till.
Hanna

Imorse åt jag en tunnbrödmacka med philadelphia på, jättegott!
Till lunch fick jag någon röra som var istället för köttgryta, innehöll squash, aubergine och lite sånt, rätt gott faktiskt, kanske något man skulle testa göra hemma.
Kvällsmat blev ärtsoppa + pannkakor :D
Mvh Sigrid

Igår åt vi pizza med zuchini, champinjoner, sojafärs och tomat. Mycket gott. Idag vet jag inte riktigt vad vi ska äta.

Imorse åt jag macka med keso på, gott.
Lunch blev hamburgebröd med majonäs och ketchup på, plus en vegosnitzel, gottgott :P
Och till kvällsmat blev det en varm macka, en sån som man värmer och "rostar" i en såndär speciell rost/värmare, vet inte riktigt vad det heter :P Hade ost + ananas på, mycket gott! :)
Mvh Sigrid

Det blev "englisch breakfast" till middag. Stekt ägg, stekta tomater och stekta champinjoner. Toppade lite med en rå morot. Nyttigt värre=P
Havregrynsgröt med kanel och hallon till frukost och nu en bit pizza (vegetariana) med pizzasallad till middag. Inte fy skam.
_No way! Yes way!

Idag blir det blomkålsgryta med tofu och stora vita bönor. Tomatpuré färska tomater, grönsaksbuljon och oregano är basen.

Frukost tog jag med mig till en vän… blev papaya med lime och grovt bröd med tartex och smögåsgurka. Gott kaffe till det. Han är inte svensk och hade aldrig testat smörgåsgurka (eller tartex för den delen) och blev förtjust!

igår åt jag en smaskig sås på röda linser, passerade tomater, en skvätt grädde, vitlösstekt paprika och zuchini. Till det pasta och blandade rostade nötter och frön.
Min mat idag blev quornfiléer med kikärtor, spenat och kesella. Ikväll blir det nog keso och avokado, om jag inte äter på café med kompis.

#88 Det lät gott….
#89 Det var det! :)

Idag har jag ätit detta: frukost grönt te, en ost macka, en banan.
Lunch: potatis, sallad, vegfärssås mumsigt.
Kvällen: varma mackor

Frukost: 2 smörgåsar, en kopp grönt te
Lunch: Morotssoppa, smörgås och pannkaka med sylt
Kul att läsa vad nu har ätit o få recepter oxå,men Qourn är förbjudet i USA,sägs att det är giftigt,innehåller ju mögelsvamp som är giftigt,jag har ätit den mkt,men har slutat med den,Vad ska man tro?
#93 Oj, det har jag aldrig hört. Fast det måste ju vara så lite att det inte spelar någon roll, eller? Hur är det då med mögelostar? Och russin ska också innehålla mögelsporer. Sedan finns det ju flera saker som är farligt i större mängder, som t.ex. kanel och linfrö.
Nåväl. Dagens frukost: 2 mackor med tartexpastej och en skål frysta röda vinbär. Lunch: 3 sojakorvar.
_No way! Yes way!
Till frukost blev den smörgås med ost och ett glas apelsinjuice.
I skolan hade dom kommit på någon ny veg. rätt: quornbitar+champinjoner i sås med potatis till, riktigt gott.
Hanna