Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettoff-topic
Läst 2190 ggr
myff
0

OT Menskopp

http://www.menskopp.se/shop/

DE 4 ARGUMENTEN

Varför byter tjejer till menskopp?

1

EKONOMI
Menskoppen kostar omkring 300 kronor och kan räcka i upp till 10 år. Hur mycket pengar lägger du ut på bindor och tamponger varje år?

2

MILJÖ
Tamponger och bindor med sina förpackningar av papper och plast måste kastas någonstans. Sluta bidra till sopberget varje månad.

3

HÄLSA
Torrhet och obalans i slidans naturliga miljö är vanligt när man använder tamponger och bindor. Menskoppen påverkar inte slidans miljö.

4

ENKELHET
Trött på att aldrig ha tamponger i väskan eller bindor hemma? Menskoppen finns alltid där.

Casiopeia
0

*instämmer i lovsången*

Menskopp är grymt bra, framför allt är det väldigt praktiskt och betydligt fräshare än andra menskydd. Ofattbart att så få känner till det! Glad

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Aelsklinn
0

Jag instämmer också! Det bästa köpet jag någonsin gjort! Alla borde testa.

Sool
0

Och jag håller också med :)

Sarah
0
elyse
0

Om man inte har så mycket mens, då? Jag behöver aldrig använda binda och kan absolut inte ha tampong, bara trosskydd.

HannaM
0

#6 tja trivs du med trosskydd så fortsätt.. fördelen med menskopp är att man inte behöver blöda mycket, tamponger har en tendens att torka ut när man inte blöder så mycket men det händer inte med menskopp. Så du kan använda den om du skulle vilja.

hellah
0

# 6 Det finns trosskydd och bindor av tyg. Väldigt mjuka och sköna.

myff
0

Det är nästan ett förtryck att behöva använda tamponger som förstör i underlivet, varför ska man behöva lida??