Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettpresentationer
Läst 1389 ggr
Mysan59
0

Ny här på Vegetariskt

Fast jag brukar inte kalla mig vegeterian, eftersom jag äter ägg (försöker köpa från mindre plågade höns), dricker mjölk (men har minskat rejält, har det mest i mat och te) och äter fisk, men vill minska på det också. Men en sak i taget.

Slutade äta kött för ca 9 år sen, tror jag… Innan dess slutade jag äta kött för ca 23-24 år sen, men då gick inte så bra, eftersom det fanns färre utbud då, samt jag hade familj med småbarn.

Älskar qourn, dom flesta sojaprodukter och Halloumi (stavningen?).

Sarah
0
Mysan59
0

Tack! Har redan sparat några recept…Glad

[Mariann]
0

Jag slutade för 15 år sedan och äter som du gör nu, vill gärna också avstå fisk, men det skapar lite problem när man ska äta hos andra då. Nu kan de ju iaf bjuda på fisk.

Mysan59
0

#3 Ja lite så är det. En del tycker ju att det är såå jobbigt att bjuda en på mat.

Idag åt jag dessutom strömming med potatismos, mmmm gott!

starcatcher
0

Välkommen hit som sagt! :)

PS. du får kalla dig vegetarian, för det är det du är, annars hade du varit vegan :) DS.

Casiopeia
0

Jättevälkommen! :-)

#5 Äter man fisk är man inte vegetarian, nej… pescarian eller demi-vegetarian möjligtvis.

…fast denna sida är ju till för alla som är intresserade av att äta vegetariskt, helt eller delvis :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

starcatcher
0

#6 oj, såg inte fisken!
läste bara mjölk och ägg xD

men som sagt, du är ju lika välommen i alla fall! :)

Sarah
0

Kolla datumet ;) Mysan är en av de som varit här längst ;)

Mysan59
0

#8 Hahaha ja, jag blev lite förvånad att jag helt plötsigt blev så välkomnad…. igen! Glad

Kram på er!