Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikett: allmänt
Läst 1866 ggr
Casiopeia
0

Nya vegan-produkter!

Alpro har kommit med en ny "färsk" mjölk, med kortare hållbarhet och bättre smak enligt utsago, samt två sorters tofu. Tofuline har kommit med två dricksoyghurtar och Oatly två stycken smoothies. Läs mer här: seitansverser

Någon somtestat något av ovanstående? Jag provade alpros tofu med örtsmak och den var väldigt god, resten har jag inte hittat än men nu får jag bege mig ut och leta. Låter väldigt spännande!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

MimmieM
0

Har inte carlshamnsmejeri kommit ut med nya soygurt´s också? Jag har iaf inte sett dem innan.

Carpe Diem

MyTwiggs
0

Har smakat tofulines drickyoghurt med smulgubbesmak.. Det var nog det roligaste med den, att den skulle smaka något så surrealistiskt som smulgubbe, MEN i övrigt tyckte jag tyvärr inte att den var god. Jag brukar inte vara kräsen. Tycker nästan att alla sojaprodukter är goda, men just den här smakade kvalmigt.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Casiopeia
0

#1 Jo dom har funnits ett litet tag. Fantastiskt goda, bästa soyghurtarna hittills om ni frågar mig. Blev lite sur bara för dom tog in dom på min närbutik och sen försvann de efter ett par veckor för tydligen var det inte tillräkligt många som köpte dom. Konstigt, för jag bor i ett väldigt vegantätt område- folk han väl inte ens märka att det fanns innan dem tog bort det från hyllorna….

#2 smulgubbe? Mystiskt! är det en smulig jordgubbe eller någon slags smultron/jordgubbe-hybrid? Låter inte så gott :-P

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Pehpsii
0

åår örto tofu som vart på min önskelista länge. Ska man bara börja tjata på affären att ta hem det också q=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

sighni
0

Oatlys smoothiesar (!) har jag smakat och de gick ner. Tofun med örter också. Den var också god. Soyghurt också men osäker på fabrikat. God var den i alla fall. Jag tycker det kommit många nya produkter och det gläder mig. Tyvärr gillade jag inte mjukosten. Den fanns både naturell och med vitlök tror jag. Det är nog tofuline som gör den? God var den inte. Annars var priset hyfsat på denna. Det är det största problemet tycker jag. Att produkterna är så dyra.