Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettlivsstil
Läst 6752 ggr
Sarah
0

Vad har ni för laster?

När min kille inte är hemma äter jag bearnaisås med ärtor och potatis ;) Vad har ni för laster som ni skäms lite för ;)

sighni
0

Te och smörgås är min last men skäms vet jag inte om jag gör. Jag tycker mycket om mjuka kakor och det är ju mindre bra.Skäms

Sarah
0
Sarah
0
insel
0

inget nytt under solen för sarah kanske, men jag konsumerar perversa mängder popcorn. 5 liter på en kväll (läs: 40 minuter) är en normal middag för mig

Sarah
0

Nu ska du inte vara sån… du tror att jag äter det som soppa men det är ju allt annat än rätt. är lite sugen nu…

insel
0

nej okej då, du äter det som yogurth…big difference….

Aribigga
0

Jag kan lätt smälla i mig två liter cola, själv. På en kväll.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Hennum
0

jag äter mycket godis och choklad, måste ha i mig massa socker varje dag.

jag äter fisk ibland, en annan last ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Saga85
0

Äter alldeles för mycket ost. Kan lätt leva på endast ostmackor en hel dag, särskilt när jag är på besök hos föräldrarna. Ost som är så skabbigt och snuskigt men ack så gott…fy…

Casiopeia
0

Cola light är min största last just nu. Inbillar mig att jag behöver det för att hålla mig vaken sega eftermiddagar på jobbet. Jäkla gift-cocktail men det är förbannat gott ibland. Måste nog sluta med det.

Sen är det godis på en god andra plats. Men jag försöker att inte äta et annat än på lördagar.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Milka
0

Chips, jag älskar chips Skäms

Egentligen är det tur att det inte finns så jättemånga veganska sorter :P

LinnB
0

Småkakor utan tvekan. Jag kan äta pinsamma mängder!
Chips är också en last, men det är jag ganska bra på att stå emot. Tungan ute

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Tindrar
0

Godis. Fast även lite mycket quornprodukter som jag skäms över, dock pappa som köper dom, så skyller på det;P

botakt
0

Pastasallad,bönor och tomater.. Är en stor last.. Kan lätt sätta i mig en hel tomat kvist till middag tex Skäms och då äter jag BARA tomaterSkrattande

veggis83
0

Varje vecka så steker jag 4 st rödlökar & äter detta sen, en last som sitter kvar i kroppen sen jag väntade min son

Sarah
0

#15 Haha, vilken härlig last!

HannaM
0

Te, kanske inget att skämmas över men jag dricker minst en liter om dagen. Sen choklad. Annars är jag ofta märkliga sug efter kokta ägg och mannagrynsgröt

botakt
0

jag har åxå te som last det glömde jag skriva.. Trycker i mig minst 1,5-2 liter te om dagen vilket ja skämms för lite

Mysan59
0

Choklad choklad choklad! + te och kvällsmackor…

Camomilla
0

Jag var nästintill mandelmissbrukare för ett tag sen. Tre nävar mandlar om dagen= lite sjukt. Nu är det mest kakor som spökar. Men det är ju så gott Oskyldig

Hennum
0

en kvist tomater till middag, 4 stekta rödlökar och tre nävar mandlar.

ni är ju helt vansinniga! :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

peaches
0

Ett tag var jag helt besatt av baguetter med vitlökssör i och till det potatissallad…

Saga85
0

#22 Åååhh…så gott, det har jag också perioder då jag inte kan få nog av. Menar du sådana frysta baugetter med vitlökssmör i som man slänger in i ugnen? Jag och mor knarkade sådana för några år sedan.

Saga85
0

Jag kom på en skum last jag har. Brustabletter med c-vitamin! Äter dem som de är, utan att lösa upp dem i vatten. Köper det ibland, och när jag väl gör det kan jag ta slut på ett rör (20 st) på mindre än en vecka (trots att man egentligen bara ska ta en om dagen). Denna gång blev det med smak av hallon. Mmm.

peaches
0

#23 Precis dem! De är så sjukt goda, jag äter upp hela fastän jag inte orkar och får jätteont i magen efter det :D hehe

sighni
0

#24 Det är ju rätt mycket natrium i dom. Kanske blir det lite väl mycket salt? Ni är inte rädda för högt blodtryck? kanske finns något nyttigare att smaska på?

Saga85
0

#26 Jag äter typ aldrig salt så det kanske är bra att få i sig det på något sätt ;) Nej, men nyttigt kanske det inte är. Men går i perioder. Brukar inte ha det hemma ofta, men när jag väl har det tar de slut fort.

insel
0

Haha! det var ju faktiskt en riktigt galen last. Har druckit brustabletter som saft och kanske satt i mig två om dagen då och då, men aldrig utan att ens lösa upp i vatten. heltokigt…hehe

Saga85
0

#28 Äsch då. Uppblandat i vatten är det ju bläää Flört Åh, ett sånt brustablettsug jag fick nu. Och det enda vi har hemma är Alvedonbrus. Är ju inte riktigt samma sak…

aliciia
0

TE TE TE TE :D

och godis, men jag har lagt alla mina pengar i en spargris som man inte kan öppna, å det funkar inte med kniv *argh* så det blir inget godis nu :]

sen är ( som saga85 sa) c-vitamin brustabletter är göttans :D

mayolica
0

choklad och kolsyrat vatten.

~ mayolica ~

botakt
0

ja c-vitamin burstabletter med exotisk eller citron smak mmm håller med er som dricker å ävenn äter sånnaSkrattande

mayolica
0

jag satt och läste här igår och funderade om jag verkligen såg rätt,när jag läste att ni äter brustabletter utan att lösa upp dom. 

tydligen såg jag rätt,funderar på om det kan vara så att man har brist på något när man får ett överdrivet sug på nåt. jag har kopplat ihop mina sug på olika saker med att det är något som kroppen saknar.

~ mayolica ~

cillaj
0

Håller med #33, måste bero på brister, speciellt om man äter för lite salter, kan man få såna sug, kroppen kräver ju balans på sött och salt.

Själv har jag pepparkaks noja just nu.

Kram cilla.Skrattande

Killen
0

Chips och choklad. Är nu ganska bra på att inte köpa hem, men om jag gör det så äter jag upp allt på en gång…Skäms

kissmekate.blogg.se

JossanH
0

Allt med socker kanske.. :P

Värst är nog choklad.. Och på jobbet är min största last allt som ska slängas för då äter jag för jag tycker det är så dåligt att man kastar bort så mycket kakor, godis och mat. Men även avokado är en last för mig för nu kostar ett 2pack 32:-!!! Är svårt att klara rasten utan mitt gröna guld..

Sajtvärd på Iller.ifokus

kerre
0

hemlig last.. längtar efter kokta ägg på hårdbrödmacka men eftersom jag inte äter det så räknas det nog inte :P

så får bli oliver kan äta en hel burk på en kväll trots att jag annars avskyr allt som är salt =)

Cherrywaves
0

Spenat! Jag fick ett plötsligt sug efter det för några månader sedan, och nu äter jag det till allt. Jag antar att det beror på järnbrist.

Freja15
0

Jiiiiiz!

Det låter som om ni alla är gravida här inne…ha ha ha. Snacka om nojor!

Glad

Elyria
0

Choklad! Vet inte hur många gånger jag sagt att jag ska sluta ha chokladkakor på jobbet och ta med frukt istället…

Sarah
0

tänkte nu njuta av lite bea och ärtor… kanske potatis och tofu till, men bara kanske

LinnB
0

RÖDBETOR. Äter rödbetor till allt. Potatis, fisk (är ju faktiskt inte veg), på kaviarmackan, till pytten (som vanligt), till sill, till alla slags gratänger…. tja, you name it. Ibland bara som det är. Men alltid björnekullas rödbetor, inget annat duger!

LinaN
0

choklad…. massor av choklad…. där är min största last, eller ja, rent generellt socker….

kladdkaka med 3dl spannmål och 6dl socker *mumma*

men det skäms jag ju för när jag ser mig själv naken i spegeln…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Tavar
0

Kanel. Vet inte varför men allt med kanel är så himmla gott O.O som tex naturgodiset min mor brukar köpa, hittar jag dom är en hel påse slut på några min :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Abico
0

Kanelgifflar från Pågen *mmm*
Jag sätter lätt i mig en påse på 30 minuter… Och sedan mår jag illa i flera dagar ;) Varenda gång.

Hanna 

Tavar
0

#45 Det är inte så bra :P kan osså bli lite illamående av kanel men tycker inte det gör något när det är så gott XD

Abico
0

#46 - Man får ju offra sig lite ;)

Hanna 

Tavar
0

#47 Har dock hört att kanel i stora mängder kan vara giftigt, men är inte säker, och det kanske är däför man börjar må lite illa efter ett tag?

Någon som vet hur det ligger till?

svartelbas
0

#48: såvida ni inte äter flera teskedar kanel om dagen ska det inte va nåt problem, enligt den här DN-artikeln…

Tavar
0

#49 Första tanken som slog mig var vilken jäkel köper kanelkapslar? OO det är för tusan en krydda men många vet inte att man kan ha den i sallad eller mat.

Men då är det inga problem om man äter lite godis med kanel på :P då slipper vi oroa oss för det ^^

aliciia
0

#50 hah, jag älskar choklad doppade mandlar rullade i massa kanel ;D <3

Just nu är min last pommes, men från och med ida¨g så har jag slutat äta pommes och allt onyttigt *jag vet att jag inte kommer klara det *

Tavar
0

#51 Hade osså problem med pommes förut :P men bara stekta XD alla andra hatar det o jag börjar dräggla

aliciia
0

#52 eller hur Stekta *droowl*

Tavar
0

#53 Coolt XD jag är inte ensam

aliciia
0

#54b Weei :D

Tavar
0

#55 fast annars vet jag inget spec OO kanske sylt då men har de så sällan hemma XD

Abico
0

#48 - Äsch då, nämn något som inte är farligt eller giftigt nu för tiden ;)

Hanna 

VeganGeek
0

Gröna oliver med sånt rött i mitten och choklad annars är det väl min favoritsallad som gärna hade levt på som innehåller

Kruksallad

Tomater

Bönor (helst svarta men går bra med andra)

Gröna Oliver

1-2 tsk raps & linolja

Tavar
0

#57 Är ju iof sant XD snart kommer vi alla dö av ruttnande buk för all fisk vi äter och kronärtskocka kommer ge en hudavflagningar XP

Elipowe
0

Stekt bröd i olja med tomat och massor av peppar och salt på.

Jag kan äta minst hundra av dem ! :o

dragonheart1976
0

Min last är utan tvekan att även jag äter fisk ibland Gråter och alltid äter för mycket salt.

O visst, att jag BEHÖVER småkakor på jobbet, inbilla mig det blir lättare att jobbar under stress som nån slags medicin för närvarna

FeliciaS
0

Svår fråga… Jag är rätt petig och sträng mot mig själv, men när det finns fika hemma går det åt rätt fort *s* Fast då har jag ju bakat själv ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MyTwiggs
0

Men vilken rolig tråd!

Jag har ju massor av laster, men jag kan räkna upp några: (observera att jag inte har någon att skämmas inför eftersom jag bor själv med mina djur… och djuren har också laster)

- Te! Dricker lätt 12 koppar om dagen med sojamjölk och socker… Mycket socker! mmmm

- Morötter! Morötter, råa och oskalade! Om jag börjar äta en blir det ofta fler. I alla fall 1,5 kg i veckan! Flört

- Mörk choklad! Ååå det är så gott!

- Knäckemackor med tahin och äppelskivor! Nån annan som har testat det? Går lika bra med banan också. Det är sjuuuukt gott!

- Sojaost med marmelad… Utan bröd…. Godis!

ok.. kan ta en last till…. Om jag gör hummus så blir det lätt att jag liksom smakar upp nästan allt… nåja.. i alla fall hälften. Det hände idag Skrattande

(låter jag som en person med för många laster måntro? Mitt inlägg blev lite längre än genomsnittet i den här tråden… Det är nog också en last Flört)

Jag är glad att jag inte är en smågodis-råtta. Det finns inte så mycket veganskt smågodis som verkligen är gott! Peppar peppar Tungan ute

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

svartelbas
0

jag har ofta nån tillfällig last, just nu är jag helt hooked på soltorkade tomater! inte såna i olja eller marinad utan såna som liksom bara är torkade. hur gott som helst och börjar jag smaka nån när jag lagar mat måste jag äta fler…

Sarah
0

#64 Åh det hade jag med förut. Men bara ett speciellt märke som jag brukade köpa då jag var i sydafrika. Nu finns de inte längre och min last försvann :(

svartelbas
0

#65: åh trist att märket försvann då! jag köper fontanas, det är de som finns här torkade utan olja och marinad…. ååh jag blir sugen på det bara av att prata om det. :)

Sarah
0

hehe, jag köpte wholworths i sydafrika, tunna och söta… mmm…

Abico
0

#64 - Ohh.. Soltorkade tomater *dreglar*
Undrar om vi har några hemma, måste nästan kolla upp det direkt ^^

Hanna 

myff
0

inget som jag skäms över men jag lastar på allt jag äter med vitlök..nu har jag börjat med en ny.. gammaldags idealmakaroner med margarin på.. sen har jag haft en i flera år..det är te..jag dricker jämt te!!

[Wera]
0

Skäms inte men jag älskar bearnaisås med ris.
När vi har daimglass hemma äter jag en varje dag (Y) hehe, och om vi har nektariner, plommon, jordgubbar och andra goda sommar frukter frossar jag i mig det <3
Allt tar slut under en dag hihi.

Creation
0

Min last är lätt mjölkchoklad Tungan ute Jag kan inte säga nej till det, hur mätt jag än är. Sen går det aldrig att bara ta en bit. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Casiopeia
0

Har en "ny" last, försöker medvetet ersätta min dåliga godislast med denna aningens nyttigare, nämligen mörk choklad. Dyr, fin högkvalité-choklad ska det vara, inte Lindt, marabou premium eller sånt skräp (som det förövrigt är smörfett och andra utfyllndastillsatser i) . Man blir ju ruinerad på kuppen men det är oslagbart gott! Tungan ute

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

HannaM
0

#72 lindt är det inte smörfett i=) Inte rena lindtkakor.

guapisol
0

Ni är så snälla här inne e jag den enda vegetarianen som röker och dricker rövin…hmmm

Elega
0

Jag har sjukt många laster.. Jag röker som en borstbindare, konsumerar sjuka mängder chips, gärna flera dagar i veckan. Smäller lätt i mig två påsar på en kväll. Pizza är nog det bästa som finns och det blir pizza flera dagar i veckan om jag får som jag vill.. och gelatingodisar är så jävla goda! Varför? Jag får ju inte äta dem.. men ibland gör jag det ändå. skäms nathalie.

[Wera]
0

#74 Rödvin och martini är gott :D *hehe, dricker inte det egentligen, smakar lite då och då (a) efter som jag bara är 15 xD

LinnB
0

Åh, röööödviiiin! Ljuv kärlek.

szirius
0

haha, rolig tråd - är det nån fler som brukar skämmas lite när nån säger " jaha, du är en sån där nyttig vegetarian"?SkämsFlörtMmm, jättenyttig…

Klyftpotatis kan jag smälla i mig en hel plåt ensam, doppade i 4 portioner bearnaisesås…Skäms

Rostade mackor med ost o marmelad framför en film…vips så är en hel påse bröd bortaFörvånad, nedsköljt med en liter te…

Te med mjölk o socker många ggr om dagen har nu fått konsekvenser -ska till tandläkaren på fredag….Rynkar på näsan

Jag blir ibland galet sugen på gröna ärtor, jag kokar i vatten o salt och sen lägger jag en STOR klick smör på! Och så äter jag det rätt upp och ner.Min man tycker att jag är galen.Jag brukar tänka att jag har järnbrist då jag får sånt sug…Obestämd

Saga85
0

Åååh, jag vill ha rödvin. Bara för att det är bra för hjärtat Oskyldig

FeliciaS
0

Jag kom på det! Degestivekex! Men endast Göteborgs Kex ekologiska, de andra tycker jag nästan inte om alls :P

#74 #75 Men cigaretter är ju inte vegetabiliskt - en anledning till att sluta! ;)

#79 …men dåligt för levern :P

Mvh Felicia

Saga85
0

#80 Äsch, tobak tillhör ju familjen potatisväxter, klart det är vegetariskt ;)

Men en dum vana. Insåg idag att jag lägger mer pengar på tobak än mat. Tänk vad jag skulle kunna göra med dem pengarna istället. Tobakspengarna, inte matpengarna.

FeliciaS
0

#81 Glöm inte; glycerin! ;P

Mvh Felicia

Tindrar
0

Piggelin och pasta med jättemycket smör som smälter mmmm… Sedan är bearnascssfcde också gott:D Åt det igår med ugnspaprika, halloumie, ugnslök, potatis, rödbetor och nära på att smutronen fick lite på sig:P

[Anunnaki]
0

Man brukar kalla mig potatoman för jag tycker att en dag utan potatis är en förstörd dag. Så blir det förstås en hel del te och en och annan smörgås med massor av vegetabiliskt smörgåsmargarin.

Rolig tråd som man skulle visa dem som tror att de som är veganer/vegetarianer äter bara nyttigheter. Veganer/vegetarianer är egentligen ganska vanliga människor.

snurro89
0

#5 vad menaru med de?

HannaM
0

#85 Jag tror dom känner varandra privat och att det där är något internskämt mellan dom som bara dom förstår=)

aliciia
0

Olivbröd & Bröd med oliv& soltorkadetomater <3 sååå gott !

isabelle_
0

Hm.. Marabou chokladkakor ofcourse :)

Hamka
0

Cashewnötter och Veganmuffins ..

Moonchild89
0

Cola, Te, Cigg, Choklad ^^

/Moonchild89 👻

Yeay
0

Mina laster är:

• Cigaretter, ca ett paket om dagen.
  • Kaffe, alltifrån 1-8 koppar om dagen, men aldrig en dag utan minst en kopp!
  • Chips, det är väl lite pinsamt faktiskt men i perioder äter jag en hel påse om dagen… Men ibland håller jag mig till endast två-tre påsar i veckan…
  • Choklad, äts inte lika flitigt som chipsen, men det är väl kanske inte så långt borta heller….

Men chips- och chokladlasten kommer väl iallafall försvinna efter sommaren då jag planerar att övergå till vegansk kost och de chipsen och den chokladen jag är så förtjust i är inte veganska :) Både positivt och negativt det där ^^

patti2
0

Chips och kaffe för mig med. Det är inte få dagar då jag lever enbart på detta.

Yeay
0

#92 Samma här, fast cigg också då för min del ^^

FeliciaS
0

#91 Men cigaretter är inte veganskt ;P

Mvh Felicia

Yeay
0

Vad är det i cigg som inte är veganskt då?

Saga85
0

#95 De små tobaksdjuren som lever i cigarettdalen kanske?

Yeay
0

#96 Hmm, nu känner jag mig förvirrad? ^^

FeliciaS
0

#95 Glycerin, fett från ko.

Mvh Felicia

Saga85
0

#98 Det kan också vara utvunnet från råolja eller vara syntetiskt framställt.

FeliciaS
0

#99 Vilket är betydligt ovanligare och isf anges.

Mvh Felicia

Saga85
0

#100 Iof så står glycerol inte ens med på cigarettpaketet, så det blir lite knepigt att ta reda på vart det kommer från. Jag var även inne på British American Tobacco's (Prince och Lucky strike, bl.a.) hemsida och försökte hitta svar. En djungel, så jag har mailat och frågat dem. Återkommer när jag fått svar.

FeliciaS
0

#101 Jag fick veta det genom att det stod i Djurens Rätt, de hade tydligen undersökt tobaksindustrin. Även snus innehåller det, förutom märket Swedish Match.

Mvh Felicia

Saga85
0

#102 Jag tror inte de undersökt särskilt noga, tyvärr. Det var ju Swedish Match själva som hörde av sig till Djurens Rätt och påpekade att de inte alls använde animaliskt glycerol, utan vegetabiliskt. Hade de gjort en riktig undersökning borde de ju själva ha tagit upp det. Kan man tycka.

Jag väntar fortfarande på svar. Möjligtvis tar jag och skriver lite fler mail till olika tillverkare. När jag orkar Oskyldig

Saga85
0

*f.ö. bryr jag mig inte nämnvärt egentligen. Jag kommer inte sluta röka för det. Jag kommer inte sluta gå på asfalt. Jag kommer inte sluta åka buss/bil. Osv. Jag blev mest lite nyfiken på hur det står till.

Creation
0

Min nya last sen i mars har blivit vegetarisk sushi :-P Jag äter det så ofta jag bara kan(oftast minst en gång i veckan).

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Pehpsii
0

Kaffe, utan tvekan.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Hamka
0

Förutom Cashewnötter ; Cola light ;< dricker alldelles för mycket..

Pehpsii
0

åh javisstja, och pistagenötter

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Saga85
0

Jag har fått nippran på mandel, sitter och knarkar sånt om dagarna.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.