Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettmatprat
Läst 2319 ggr
snurro89
0

Veganskt recept

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hittade bara videon, Ett recept på scrambled tofu såg ganska gott ut tyckte jag^^.

Pehpsii
0

wtf?! Varför är snubben så hemlig? (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

snurro89
0

#1 Haha ingen aning såg lite småskummt ut.

Saga85
0

Han kanske inte vill bli hotad eller antastad av såna där militanta blandkostare Flört

snurro89
0

#3 Ja och vissa vill ju vara anonyma oxå, men varför ville han inte ens visa sina händer? Så hotad är han ju inte (tror jag)

Aelsklinn
0

Fast jag tycker det verkar lite äckligt att ha i grönsakerna sist. Kokt lök och kokt svamp liksom… När jag gör detta själv kommer jag definitivt att fräsa grönsakerna först av allt, sedan tillsätta tofun och tomatjuicen.

Casiopeia
0

Det är ju spökplumpen!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Saga85
0

Haha, Spökplumpen är vegan! Var det därför jag var kär i honom som liten tro Oskyldig

HannaM
0
snurro89
0

#6 haha :) jaa!

#8 Är du vegan? Tofufärsås hur gör man det? ska det ersätta köttfärsås?

[TrevorS]
0

Det är ett spöke.. lol

Linsfärssås är godare att göra än tofufärsås, jag tycker du ska kolla in vegan i fokus också, bra veganska recept där också. =)

http://vegan.ifokus.se/

HannaM
0

#9 Nope inte vegan men det händer ju att det jag äter är veganskt. Tofufärssås gör jag genom att mosa tofu som i videon i#0 och sen fräser jag lök och vitlök, häller på tofumoset och steker lite, kryddar med salt och peppar. Ibland har jag i skivade champinjoner, sen häller jag på en burk krossade tomater och en buljongtärning. Ibland stannar jag där och ibland fortsätter jag och har i lite havregrädde och persilja för variation.

[TrevorS]
0

#11. Linser är billigare än tofu och jag tycker det är godare, man ska akta sig så man inte äter förmycket soja, flera vänner som blivit intolleranta eftersom de ätit för mycket.

HannaM
0

#12 Jag lever ju inte direkt på tofu, äter även linser så jag tror jag klarar mig alldeles utmärkt.

snurro89
0

#12 dedär med linser lät godare :)

[TrevorS]
0

#14. Linsfärssås här finner du recept som jag gjort. Vill bara tipsa dig om det receptet det är min favorit.

Casiopeia
0

Nähäädu, det finns inget bättre än tofufärssås :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

[TrevorS]
0

#16. Tofutacos brukar jag göra, men linsfärssås är bästa.. =)

[TrevorS]
0

Okey jag åt tofu igår och jag gillad det faktiskt.