Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 7673 ggr
Sarah
0

Dagens mat 4

Nu kör vi en ny tråd…

Sarah
0

Idag blir det lunch med tofu, äpple, lök och ärtor. Stekt i bitar i curry, saffran och havregrädde. Till det buglur.

HannaM
0

Har ätit sallad på färskpotatis, paprika, körsbärstomater, rostade solrosfrön, vitlöksstekta kikärtor, örttofu(provade alpros nyhet), salladslök och avokado. Mums var det.

maaro
0

I går blev det lasange till middag

I dag har jag bara ätit frukost än: te och 4 mackor

dijete
0

Min sallad med Sojakorv&Bacon

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här har jag ätit Skrattande
Vattenmelon.
Körsbär.
Jordgubbar med mjölk.
Veggo hamburgare med pommesfritt.
Curry med egengjord ost, ris, yoghurtsås (mynta?) & papadam.

aliciia
0

Idag har min mage fått i sig:

Frukost: 1 glas med vatten och en halv tekaka

Lunch: 1 halv soyakorv och lite makaroner, Apelsinjuice

Middag: några pommes med salt,peppar och ketchup och en banan xD

huh.. mycket mat :o

[Wera]
0

#6 Men Alicia gud vad lite du äter! Förvånad

Roligare att visa dagens mat med bilder tycker jag.
Idag har jag ätit brunsås med lök, färskpotatis och ostfylld schnitzel med sallad Skrattande

Och nu ska jag äta hamburgare, igen! Oskyldig Älska hamburgare ju! Kyss

aliciia
0

#7 Neej  Mycket Förvånad

snurro89
0

Idag blev det vegetarisk pastasallad med feta ost, majs pasta gurka purjolök morötter och tomater Mums….

maaro
0

I dag har jag ätit allt detta: te och 4 mackor till frukost, lunch blev det ris och böngryta och sallad, vatten att dricka till, sen glass med hemgjord kolasås till. kvällsmat bandspagetti och vegfärssås och saft till dricka, 10 st bigaråer. Hu vad mycket mat det blev….

Yeay
0

Idag har jag ätit en macka och till det ett glas juice hittills, men det var ju bara frukost. Blir nog potatisgratäng med sojafärs i till middag sedan :)

FeliciaS
0

Till lunch åt jag omelett med skogschampinjoner och vårlök, samt bönor till :) Mums!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

HannaM
0

Ensam hemma, lat och varmt så det blev färdiga shnitzlar… ää hur det nu stavas med masa grönsaker och fetaost till.

FeliciaS
0

Funderar på vad jag ska äta… Pappa och lillebror ska grilla kyckling :(

Någon som har tips? :P

Mvh Felicia

HannaM
0

#14 äter du mjölkprodukter så kan du grila halloumi gör du det inte så grilla lite zuchini, champinjoner, paprika, lök.. vad du kan gilla och gör blnbuffar till.

FeliciaS
0

#15 Mjölk äter jag, men inte Löpe. Tack för tipsen :)

Mvh Felicia

Hamka
0

Vegotaco burgare ;> eget recept som jag hittat på själv..

aliciia
0

idag har jag ätit lite potatis, 1 soya korv och ett hamburgebröd och fanta Jamaica till det (:

aliciia
0

idag har jag ätit lite potatis, 1 soya korv och ett hamburgebröd och fanta Jamaica till det (:

FeliciaS
0

Idag har jag bara ätit mannagrynsgröt än så länge ;)

Mvh Felicia

HannaM
0

En kall sojaburgar efrån igår och en liten skål fruktsallad.

FeliciaS
0

Frukost: Skål med yoghurt, jordgubbar, flingor och lite socker samt en smörgås med ost och ett glas apelsinjuice.

Lunch: Pastasallad (pasta, sallad, paprika, mozarella, ärtor, sockerärtor, majs, tomat, gurka, vitlöksdressing) med bröd (på stranden).

Middag: Färsk pasta med zuccini, sockerärtor (vi odlar egna, har mycket nu :P), mangold och vitlök.

Mvh Felicia

HannaM
0

mat.. mat.. låt mig se.. jo en massa frukt har jag ätit. Och äppelkräm. Tyvärr inte hemgjord men gott är det!

aliciia
0

Frukost: En fralla med smör och ett glas Äpple Juice

Lunch: Pastasallad (pasta,paprika,dill,purjo)

Middag: En mellan milkshake på McDonalds >.< drack den dock klockan 22 ^^

maaro
0

Idag har jag ätit detta till frukost: en banan,

lunch: grönsaksgryta med ris( lök, vitlök, morötter, krossadetomater, tomatpure´rödalinser, paprika och zuzini.

Middag grillade grönsaker och klyft potatis.

aliciia
0

Idag har jag ätit.. en liten bit tårta.. och några smörgåskex.. och socker dricka xD

inte det nyttigaste >.<

HannaM
0

björnbärskräm och macka med hummus och en med ost och krusbärssylt (från ikea, den är god den)

aliciia
0

En smörgås med stekt ost ^-^ och ett glas juice till det

HannaM
0

Igår åt vi pasta med sås till middag=p I såsen var det kikärtor, champinjoner, fetaost och paprika. Det gick ner det med. Idag tror jag det blir majskolvar, det ligger i alla fall två stycken i kylskåpet. Hoppas på lite uppehåll ikväll så jag kan grilla dom annars blir det väl i ugnen… några bra tips på vad vi ska ha mer?

snurro89
0

till frukost, blev de två ägg, fil med flingor banan och till lunch, pasta med kornfärs, och sallad middag blev de pasta med vegetariska bullar ("köttbullar")

HannaM
0

Det blev majskolvar, dock inte grillade, regnet hänger ohc väntar ovanför och så blev det sallad och biffar på bland annat kidneybönor till

HannaM
0

Rör på mungbönor, paprika, tomat och krossade tomater, persilja, champinjoner, zuchini lök och vitlök… couscous till. Det var inte så dumt.

aliciia
0

Gud va alla verkar göra god mat ! Jag äter typ.. tråkigt mat >_<'

aliciia
0

Gud va alla verkar göra god mat ! Jag äter typ.. tråkigt mat >_<'

HannaM
0

#34 jag äter tråkig mat jag med.. men då brukar jag inte skriva upp det här=p

aliciia
0

#35 ^^ Jag får ta å läsa igenom alla 654329382048 miljarder kokböcker här hemma, så kanske jag kan slå någon med häpnad, katten kanske?

HannaM
0

#36 det är lättare än man tror =) Det jag åt idag var.. typ.. det vi hade hemma hackat och i stekpannan

FeliciaS
0

Dagens lunch - spaghetti m. tomatsås innehållande vita bönor (mosade) och majs. Sallad m. sockerärtor, jordgubbar, gurka, tomat och då olika salladssorter till. Samt ketchup och permesanost. Gott! :)

Mvh Felicia

Saga85
0

Idag har det blivit en mackdag. Mackor med gurka, tomat, champinjoner och färsk basilika i mängder. Gjorde storkok med kikärtor dessutom, men orkade inte göra något av det då.

Nu blev jag dock väldigt sugen på hommus, men hade inget lämpligt (citron, tahini, mm) hemma. Så jag chansade vilt, slände ner en bunt kikärtor och olivolja i en mixer. I brist på citron hällde jag i en liten skvätt apelsin (koncentrat som man har till sodastreamer). Sedan lite färsk basilika och vitlökspulver på det. För att vara så spontant höftande blev det faktiskt riktigt gott. Sitter och avnjuter det till ännu en macka + varm oboy.

snurro89
0

#4 Bacon…? xD.

Jag, har inte ätit frukost eller lunch men jag åt hemmagjord vegetarisk lasange med, svamp & grönsaker.

snurro89
0

till middag

Saga85
0

#40 Det finns soja"bacon".

snurro89
0

#42 Jo jag vet jag brukar göra äggröra med soja"bacon" haha… blev bara lite , förvånad när hon inte sa soja före man kanske inte kan va 100 % säker lixom!

Hamka
0

Blev en skiva surdegsbröd med getost och hjortronsylt till lunch, riktigt mumsigt och sommrigt ^^

snurro89
0

Idag blev de soyabiffar, med sås & potatis sallad :)

till efterätt jordgubbar med glass (y)

Men åt ingen lunch eller frukost…

myff
0

pga tandinflamation kan jag bara äta saker som man inte kan tugga.

så idag har jag ätit ett glas proteindrink och linser, morot, tomat, vitlök som jag mixade med stavmixer

maaro
0

Idag har jag ätit moröttsbiffar, svampsås och kokt potatis, grönsallad till, till middag blev det en rissallad, rostade mackor.

Tindrar
0

Frukost: Baguette med brie o gurka + ett glas jos.
Lunch: Sallad med fetaost & gul paprika och en rostad macka. (Plus en pommes i stan.
Middag: Sojakorv med makaroner & ett glas mjölk till det.

FeliciaS
0

Frukost: Yoghurt m. jordgubbar och flingor
Lunch: Ugnspannkaka m. sylt
Middag: Färsk tagliatelle m. tofubiffar och tomatsås

Mvh Felicia

snurro89
0

Blev vegetarisk hamburgare från mcdonalds Inte nyttigt men ganska gott

Till lunch vegetarisk lasange.

Föresten detta åt jag  igår men ändå^^

Hamka
0

Frulle ; Soya yoghurt med osötad Musli och hjortronsylt.

Lunch ; Vegoburgare med grönsaker och Dijonsenap

Middag ; Vegotacos

snurro89
0

Idag har jag ätit två ägg 3 mackor med ost & juice någon slags lunch antar jag? till middag blir de kornfärs & pasta :P

snurro89
0

:D

maaro
0

Idag blev det en kanelbulle och te till frukostOskyldig och till lunch blev det tomat soppa med pasta till, kvällsmat wokade grönsaker och ris.

FeliciaS
0

Frukost: smörgås med ost, apelsinjuice

Lunch: (på standen) baguette m. rökt lax, sallad, castello vitlöksfärskost och lite andra grönsaker ^^

Middag: Lax m. stekt potatis och grönsaksbearnaise (rester)

Usch ja, fisk till både lunch och middag (A)

Mvh Felicia

HannaM
0

Det ska bli pasta med sås/röra på röda linser, stekt paprika, vitlök och hackade hasselnötter.

snurro89
0

Kornfärs, senare blir de godis

maaro
0

Frukost: Rostade mackor med ost och apelsinmarmeladGlad och en kopp te.

Fika: grönt te och björnbärspaj.

Lunch: 3 pannkakor med sylt

Mellis: fruktdrink (smoothie)

Kvällen: vet jag ej än.

FeliciaS
0

Frukost: Smörgås med färskost och äpple, juice

Lunch: Couscoussallad med bl.a. kikärtor

Mvh Felicia

HannaM
0

Pasta med sås på kokosmjölk, paprika, quornbitar, chili, lime, sockerärtor, minimajso ch cashewnötter.

Yeay
0

Idag har jag ätit: Ost och sparrispaj, chips, choklad. Jag är så nyttig… Eller inte!

HannaM
0
Yeay
0

Haha, får skylla på det ^^

HannaM
0

#63 det finns ALLTID en ursäkt för att äta choklad=p

Yeay
0

Haha, ja, lite väl många ursäkter ibland. Ett rent under att jag inte är riktigt tjock med tanke på vilka mängder godis och chips jag kan äta :O :P

Saga85
0

Idag blev det en (nästan) vegansk rotfruktsgratäng. Hade bara tänkt att köra på palsternacka och kålrot kryddat med salt, peppar och citron i ugn, men halvvägs färdigt beslöt jag mig för att lägga till kikärtor, purjolök och sås (sojamjölk, majsmjöl, soja, timjan). När röran var så gott som klar slängde jag på en nypa riven koost. Blev mumma! Min första gratäng någonsin.

Yeay
0

Idag har jag ätit: En macka med smör, en sådandär färdig lasange man värmer i micron, lite chips som var över från igår, lite choklad och vitlöksbröd.

HannaM
0

Potatissallad med sockerärtor, mozarella, tomat, paprika, rödlök, blackeyebönor, gurka och rostade pinjekärnor.

FeliciaS
0

Igår blev det lasagne till middag - hur gott som helst ;)

Idag har jag bara ätit två skivor valnötsbröd m. bregott och ost, skogsbärste till det.

Mvh Felicia

snurro89
0

Blev juice, Fralla med ost, varm chocklad äggröra & löskokt ägg till furkost.

till lunch blev det Ungsbakad potatis med tzatsiki

till middag kornfärs med makaroner :)

HannaM
0

Här blir det pasta med broccoli och fuskbaconsås

Saga85
0

Frukost: Musli med blåbärssoyghurt.

Lunch: Ugnsbakad kålrot och qournnuggets.

Tindrar
0

Till frukost blev det en baguette med smör, ost och röd paprika. Har inte ätit lunch än:P

snurro89
0

Lunch blev, vegetariska hamburgare med pomfritt till middag blev det någonslags kornfärsblandning.

Tindrar
0

Lunch: Första receptet från "Grytor för matlåda" *yummie!* med potatis till.
Middag: Soyakorv med bröd. Sedan jordgubbar med mjölk och socker.

Hamka
0

Frulle ; Vegan Muffin

Lunch; Vegan Muffin

Middag ; Pasta med tomatsås och kronärtskocka

Tindrar
0

Frukost: Macka med smör & ost.

snurro89
0

Hittils, har jag ätit macka , te multivitamin juice o ägg till frukost & svampnudlar till lunch

HannaM
0

Här ska det bli grön ärtsoppa om paprikan är billig vill jag ha lite vitlöksfräst paprika till

aliciia
0

Frukost: 1 halv fralla med gurka

Lunch: Makaroner & Tomatsås

Till Middag blir det antingen klyfpotatis & Quorn-nuggets  eller Pitabröd m. Quornfärs :)

snurro89
0

Vegetarisk, burgare & pomfritt te middag!

[Wera]
0

Bilden förklarar väl allt? Linssoppa Glad

Saga85
0

Det där såg riktigt gott ut! Kanske ska inspireras och göra lite linssoppa. Det var länge sedan.

Idag väcktes jag av en brunch. Mor hade fixat en sallad beståendes av mozzarella, tomat, basilika, champinjon, squash och purjolök. Lite digestive till det och sedan en kopp kaffe och laktriskaka efter.

snurro89
0

#82 Såg gott ut! kan man få receptet?

snurro89
0

Frukost: ägg & macka

middag: quornfile med möggelost & potatissallad

snurro89
0

Möggelost sås mena jag!

HannaM
0

Det står en lasagne i ugnen och luktar mycket gott. Röda linser, paprika, tomat, basilika, vitlök, keso och fetaost… mums hoppas jag på.

Casiopeia
0

Indisk linsoppa med kikärtor och citron blev det idag. Mums!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

HannaM
0

Den blev alldele alldeles underbat god faktiskt.

snurro89
0

Frukost: ägg och macka

Lunch: Pankakor

Middag: Grillad "hamburgare" & Svamp. Till det Potatissallad & Tomater med feta ost

snurro89
0

Eller så kanske jag inte åt macka till frukost minns inte…

Hamka
0

HannaM: Den såg alldelles underbart god ut !  Blev rejält pizza sugen av bilden XD

HannaM
0

#92 Haha det var gott men det var lasagne=P

Idag ska vi äta paj. Kikärtor, broccoli, paprika och champinjoner.

Saga85
0

#89 Åh, dumma, nu blev jag extremt sugen på lasagne, men jag har inga ingredienser hemma Obestämd

HannaM
0

#94 Attans då, du kanske kan äta det någon dag i veckan istället.

snurro89
0

Till middag idag blev det Hamburgare med currysås, o stekta potatisbitar.

HannaM
0

Igår åt jag quornbitar i jordnötssås med paprika, chili, sockerärtor och vattenkastanjer. Ris till.

snurro89
0

Kan någon ge ett tips om avd man kan äta? är helt tom på ideer idagGråter

Igår åt jag, Grekisk sallad till middag.

Saga85
0

#98 Du är ju inne i helt rätt tråd för att få tips Flört

Igår var jag lite oinspirerad. Fixade ihop lite sojafärs med makaroner.

Frukost: Rester från igår

Lunch: Tartexmackor

(Kommande) middag: Min favorit - kokosmjölksröra med wokgrönsaker, vitkål, tofu och smaksatt med röd currypasta, med ris.

HannaM
0

Här ska det bli tofufärssås. Som alltid görs den med en burk krossade tomater, champinjoner, lite havregrädde och massvis med persilja. Pasta till.

#98 Vad har du hemma?

snurro89
0

#99 Oj vad gott dedär lät, ska tipsa Pappa om att laga den där kokosmjölksröran med wokgrönsaker,

Nu är maten för idag bestämd iallafall, Äggröra blandat med grönsaker & kryddor, Och sen blir det litet blandat till det potatis sallad & Grekisk sallad helt okej iallafall.

Föresten vad är tartexmackor?

#100 Jadu tofu, quorn osv.

Saga85
0

Tartex är vegetarisk "leverpastej", och ett måste för mig som f.d. leverpastejsälskare Flört Har för mig att det är gjort på jäst. Finns i olika smaker, örter är den jag tycker är mest "lik" leverpastej, och min favorit. Helst med några skivor saltgurka på. Mmm…

Kokosmjölksröran går ju snabbt och lätt att göra dessutom. Stek upp valfria grönsaker och exempelvis tofu, quorn eller sojabitar, häll på kokosmjölk, krydda med lite soja (jag har det mest för färgens skull) och (t.ex.) röd currypasta (eller andra passande asiatiska kryddor). Låt puttra i några minuter, servera med ris. Vattenkastanjer är väldigt gott att ha i också! Knastrar gott i munnen ;)

snurro89
0

#102 tack så mycket, det ska jag pröva någon dag. Glad

Pehpsii
0

Min morfar fyllde 80 idag så det har vart kalasmat.

Griljerad kålrot med senap, hemmagjord potatissallad med rädisor och purjo, Knäckebröd + avocado, sallader, inlagda vitlöksklyftor och oliver och soltorkad tomat, jordgubbar, ananas, passionsfrukt, mango, papaya, vattenmelon

och kaffe och veganska kokosbollar (=

känns som jag glömt nåt även fast det var massor q=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

HannaM
0

Dagens mat: potatissallad och Chi-chi bitar, marinerade och stekta.

snurro89
0

#105 vad är chi chi för något? ser ut som köttFörvånad

Jag åt zucchini gratäng idag.

Saga85
0

Det där såg riktigt gott ut Hanna *dreggel*

HannaM
0

#108 Det var det! Köpte tyvärr bara en förpackning av det där chi-chigrejset. Men vi bor ju i samma stad som goodstore så det ska vi nog kunna lösa.

snurro89
0

#109 Vad smakade chi chi?

HannaM
0

#110 Jag marinerade bitarna så dom smakade ju dels marinad, dom var bra på att ta upp smaken men jag skulle nog likna det vid en smak mitemellan sånna torkade sojabitar man kan köpa och det sojaköttet som är i sesamnuggets tillexempel.

Saga85
0

Jag var lat idag och orkade inte laga mat. Istället blev det ett par mackor med sallad, tomat, squash, rödlök och kidneybönor.

HannaM
0

Nu står det en sojafärspaj i ugnen och luktar gott.

TereseE
0

Idag blev det linsgryta på röda linser med tomatkross, wokgrönsaker och mexikansk krydda och ris till det -mums!

snurro89
0

Blev pizza idag, Flört

Saga85
0

Ostbågar är vad jag ätit idag Skäms

TereseE
0

Fukost:

Dinkelmannagryn med mjölk och äpple.

Dinkelmannagryn fullkorn innehåller 11% protein -toppen ju! Glad

Casiopeia
0

#117 åhå, det skulle man testa!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

TereseE
0

#118 Jättegott faktiskt! Men skulle nog säga att det smakar mer som grahamsgröt än vanlig mannagrynsgröt.

Saga85
0

Slängde ihop en spontanröra av rester. Kokade upp krossade tomater, vatten och sojamjölk, kryddade med vitlök och cayennepeppar, i med kidneybönor och vitkål, lät puttra i ett par minuter, i med lite fullkornscouscous och lät stå några minuter. Faktiskt helt ok.

Hamka
0

Frulle ; Soya Mjölk med Jordgubbar och Müsli.

Lunch ; HälsansKök Burgare med grönsaker.

Middag (inte ätit än) ; Falafel med hummus och grönsaker.

snurro89
0

Ush ätit massa skit, idag godis chips, ush vill spyTungan ute

Till middag korvstroganof o ris.

myff
0

Frukost: Saoja yoghurt m vaniljsmak och en macka med tomat och örtsalt på.

Lunch: Havregrynsgröt m blåbär som jag plockade förra veckan.

Middag: en hårdbrödmacka med en avokado, en skivad tomat och örtsalt..än så länge

HannaM
0

yoghurt till frukost och yoghurt till middag, snart ska jag äta kladdkaka med mango i och kokosgrädde till

FeliciaS
0

Frukost: Valnötsbröd med goudaost

Lunch: Rester - risotto med champinjoner

Middag: Potatis, blomkålspuré, morötter m. pinjenötter, bondbönor

Nu äter jag lite karameller *s*

Mvh Felicia

TereseE
0

Frukost: Dinkelmannagryn med mjölk och exotisk frukt.

Lunch: Veg schintzel, pommes frites och bearnaisesås med grönsaker.

Middag: Varma fullkornsmackor med kantarellstuvning & ost. Äpple.

[Giiisella]
0

Frukost: 3 mackor med laktosfritt smör och marmelad. Några chips.

Middag: 1 tallrik makaroner + egengjord sås med soltorkade tomater och majs.

Jag måste bli bättre på att äta oftare.. Men jag hinner inte. Någon som har tips på vad jag ska göra för att hinna/tänka på att äta oftare?

aliciia
0

Idag till Lunch blir det Soya Filéer med Pommes & Bearnaisesås & grönsaker :)

[Giiisella]
0

Frukost: 3 mackor med smör och marmelad. 1 tallrik yoghurt med flingor.

Lunch: 3 våfflor med sylt och grädde

Mellanmål: Ballerinakex

Middag: Rödbetor med smör och salt

Hamka
0

Frukost ; Veganmuffin

Lunch ; Hälsanskök burgare med grönsaker.

Middag ; Pastasallad

Övrigt; Ett äpple och en nektarin

TereseE
0

Lunch: Fullkornsbröd med äggröra och kantarellstuvning, frukt.

Middag: Tomatsoppa med kikärter, zuccini, squash, vitlök och keso.

Saga85
0

Frukost: Äpple och kaffe

Middag (x2): Röd currypastasmakande quornkålsvampkokosmjölkröra med ris.

HannaM
0

Panerad hasselnötstofu och rivna morötter. Har kanel och vaniljbullar att kalasa på senare.

FeliciaS
0

Frukost: Smörgåsar m. ost och paprika, juice

Ingen lunch, åt tåg och utbudet var minimalt.

Middag: Färsk pasta m. tomat, blomkål, hericot verts och pinjenötter

Mvh Felicia

myff
0

Frukost: en banan

Middag: Vegansk pangkaka:)

HannaM
0

nudlar… och tidigare spaghetti med linsfärssås med hasselnötter i. Nu är det bullar och te

snurro89
0

Har druckit, te och ätit mackor, idag. Men till middag blev det, Grönsaker, med en slags thaisås, osv.

snurro89
0

O ris…

Saga85
0

Frukost: Kaffe och grönsaksmacka

Middag: Pizza (Fungi)

[Wera]
0

#84 Inte sett kommentaren. Jag kan höra med mamma om receptet imorgon om jag kommer ihåg det och så kan jag skriva en tråd med receptet.

#105 Chi-chi bitarna såg hur goda ut som helst, vart köper man dom?

Sarah
0

Lite pasta med soyafärssås (hittade grymt bra torkad soya på min resa) blandat med färska tomater och en klick mjölkfritt margarin.

HannaM
0

Någon schnitzelvariant med tzatsiki och potatis och lite olika grönsaker.

maaro
0

Idag till frukost blev det te och en macka med paprika och tomat på.

Lunchen bestod av pasta och en grönsaks sås, gjord på tomat, morötter, blomkål, lök, till det grönsallad, vita bönnor och morots stavar, maten har jag ej lagat äter på jobbet, jobbar på en förskola.

HannaM
0

Sesampanerad rökt tofu, läskigt gott var det. Tzatsiki, potatisgratäng och paprika. Snart ska jag göra te och äta chokladboll. Mums.

[Wera]
0

#144 Gud vad gott!

Idag har jag ätit en "pastasoppa" och lasagne - pastadag, haha Skrattande

HannaM
0

#145 Ja det var riktigt smaskigt! Allt faktiskt=)

Idag har jag ätit sesamnuggets med couscous och morötter med mungbönor och persilja och sen en kall sås på kokosgrädde, malda cashewnötter och curryasta. Smaskigt värre.

Hennum
0

idag åt jag ungsstekta morötter och zuccini, tomat och ostbiffar med örter (såna man köper färdiga) och till det potatissallad som jag hade rödlök och vitkål i för att göra den roligare.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ebba-A
0

Till lunch idag blev det skolans "grekiska gratäng" (potatis, fetaost, oliver, tomat och zucchini) och en stor hög annanas :)

Och vid middagen så sov jag (är sjuk), men skulle egentligen ätit pasta med ostsås. ;)

Värd på Choklad iFokus

HannaM
0

Åt grekisk sallad på ett cafe till middag, helt ok men.. tja.. jag hade kunnat göra den minst lika god själv=p

Imorse lyxade vi til ldet lite så jag stekte några pannkakor.

Sarah
0

Jag köpte med mig grymt bra sojaprotein från sydafrika. Billigt som attan. Nu lever jag på chili ;)

Ebba-A
0

Lunch: Hemmagjord ta-vad-man-harpastasallad, och jag hade pasta, ost, paprika, majs, sallad, annanas och en kall sås (creme fraiche, salt, peppar och röd currypasta).

Middag: Är så mätt redan, inte en chans att jag får i mig middag ;)

Värd på Choklad iFokus

HannaM
0

Bara fått i mig frukost. Bovetegröt med mandlar och pumpakärnog och två mackor.

Är det förresten itne dags med en ny tråd nu, det börjar bli segt.

Saga85
0

Har inte kommit längre än frukost. Röda vinbär, kaffe och en macka med grönsaker. Har lagt lite kikärter i blöt, så det blir kikärtsbiffar med ris till middag.

[TrevorS]
0

Seitanfärsås, pasta och grönsaker blev det för mig. =)

maaro
0

Lunch linsbiffar, kokt potatis, sallad, svampsås.

Middag ärtsoppa, äppel paj

Saga85
0

Couscoussallad (couscous, kikärtor, rödlök, gurka, tomat).

FeliciaS
0

Frukost - Smörgåsar med ost.

Lunch - sallad, flingor m. mjölk (äcklig skolmat - veg. lasagne)

Mellanmål - havregrynsgröt och äpple

Middag - hemgjord pizza - hur gott som helst! :)

Har även massa goda frukter ^^

Mvh Felicia

maaro
0

Potatisgratäng med en bönröra i på jobbet, jag har ej lagat den maten, plus en råkost sallad.

Kvällsmat: Varma mackor med tomat och purjo och ost på.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.