Vegetariskt iFokus

Vegetariskt

Etikettallmänt
Läst 2307 ggr
Maathilda
0

Idag bestämde jag mig..=)

Japp, idag bestämde jag mig för att bli helt vegetarianGlad Har varit halvvegetarian och ätit fisk och skaldjur i 1 år och 3 mån, (men har tänkt att bli helt veg ett tag nu). Men idag tänkte jag…nu får det bli.. Jag ska bli helt veg. .

Fiskar och skaldjur är ju också djur, så varför äta det när man inte äter något annat djur lixom. Det känns helt enkelt bättre att vara helt vegetarian!! Skrattande

isabelle_
0

Grattis! Jag är det också, dock blir det ändå skaldjur/kyckling någon gång per år för min mormor's skull,hon blir orolig. Men jag äcklas.. Äter du vanlig ost eller löpefri?

Sarah
0
[TrevorS]
0

Va roligt hoppas du tar det på allvar. =)

Grattis

Maathilda
0

Tack alla :)

#1 Jag åt vanlig ost med Löpe innan, men har slutat med det för ett tag sen :) Har inte ätit ost på länge, bara olika mjukost utan Löpe.

Men vet någon nån ost som inte innehåller Löpe? :)

Maathilda
0

Och just det.. Finns det någon fetaost utan Löpe? =)

Emmyjane
0

Finns det vegans mjukost?

Saga85
0

#6 Ja, det finns det. Jag köpte ett tag Sheese i en vanlig mataffar (har både sett affärer där det finns vid tofun eller vid övriga mjukostar), men tyckte det var lite väl dyrt. Såg dock på goodstores hemsida att Tofuline har mjukost - Creamy spread. Ska nog ge mig ut på Creamy-jakt :)

[TrevorS]
0

#6. Kan rekomendera vegan.ifokus.se  där hittar du flera versioner av mjukost under ersättningsprodukter. =)

dada
0

Hej och grattis!

De flesta fetaostarna innehåller oftast vegetabiliskt Löpe, och även halloumiostar från Fontana. Vanliga hushållsostar med veg. Löpe är Västan (dock inte alla!) och Emmentalerosten från Valio.

Casiopeia
0

Roligt att du bestämt dig!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Maathilda
0

#9 Tack så mycket! Ska nog köpa den där Västan! Jo, jag märkte det där med fetaosten. :)

#10 Japp! :D Har nu inte ätit något fisk/skaldjur på nästan en vecka :) Känns jättebra ! :)

svartgronabrigaden
0

Alltid bra med en till :)