Omega-3 tillskott?
Min mamma äter något omega-3 tillskott och har nu fått för sig att jag och min syster som båda två äter lakto-ovo-vegetariskt borde äta omega-3 tillskott vi också.
Som jag förstått det är det fisk och skaldjur i många av de här tillskotten? Finns det några bra vegetariska alternativ? Jag vill helst inte äta en massa nötter eftersom jag misstänker att jag är mer eller mindre allergisk mot det.
Hanna

det hade varit bra att veta faktiskt… min kille är likadan.. någon som har några tips??

kallpressad linfröolja! det finns på hälsokosten i den lilla staden jag bor i, så det finns förmodligen i de flesta 
#2 - Men det är väl jätteäckligt? 
Tycker att jag hört det förr nämligen ^^'
Hanna

är man känslig så slänger man i det i maten? :P
#4 - Bra idé! :P
Jag tror till och med att vi har linfröolja hemma, ska kolla upp det.
Hanna

redigt!
Jag tycker linfröolja är gott, tycker det smakar som valnötter 
På apoteket finns det tabletter " Mitt val - vegeterian " tror de inehåller något sånt ;D helt vegetariska iaf (:
Man kan ävan ta en matsked olivolja om dagen vissa bruk ta över de på en macka och ha på pålägg eller i gröten, soyghurt och liknande. Tänk på att inte koka den då försvinner det.

Men då måste man ju få i sig fettsyrorna EPA och DHA som Casiopeia nämnde. 
Ne det får man inte, jag har inte läst på så noga när de gäller med just fetsyrorna men enligt doktorn så tyckte han det räckte med vanlig olivolja istället för tabletter för min skull.
#12 vad var det för doktor? Låter väldigt okunnigt :-(
Omega3 från alger är det enda helt vegetariska tillskottet som är fullvärdigt. T.ex V-pure
Jag rekommenderar alla som är måna om sin hjärna att faktiskt läsa på lite om omega3- det finns en anledning att man kallar det livsnödvändiga fettsyror! *hytter med pekfingret*